پرش به محتوا

جلسۀ کمیسیون اقتصادی، روی موضوعات مهم در کشور بحث کرد

به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان، جلسۀ نوبتی کمیسیون اقتصادی در قصر مرمرین برگزار شد.

به گزارش آژانس باختر؛ دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی دیروز با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این جلسه پس از بحث‌های همه جانبه فیصله شد که وزارت معادن و پترولیم، معدن طلای منطقه سمتی ولسوالی چاه آب تخار را به داوطلبی آزاد بسپارد.

به نقل از آژانس باختر؛ هم‌چنان از طریق کمیسیون اقتصادی به وزارت آب و انرژی وظیفه سپرده شده است که قرارداد اعمار بند ارغستان که با شرکت هندی عقد شده بود، از طریق کمیسیون تدارکات ملی فسخ و امور سروی، دیزاین و ساخت و ساز آنرا از طریق داوطلبی آزاد پیش ببرد.

در این جلسه به کمیته مشترک تشکیل شده از نمایندگان معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا‌، وزارت‌های مالیه، صنعت و تجارت، اقتصاد و ریاست عمومی اداره امور وظیفه داده شده است که تمام فیصله‌ها و احکام مقام عالی رهبری امارت اسلامی، مقام ریاست الوزرا، کابینه و کمیسیون اقتصادی را در خصوص شرکت‌های دولتی به صورت همه ‌جانبه بررسی کنند. کمیته مذکور قانون شرکت‌های دولتی، ساختار، مدیریت، نظارت و سایر جوانب مرتبط به آن را مشاهده و واضح سازند که ساختار کنونی شرکت‌های دولتی مؤثر است یا خیر. هم‌چنان کمیته مورد نظر در این مورد طرح جامع را ترتیب و به کمیسیون اقتصادی ارائه کند

به اشتراک بگذارید