پرش به محتوا

جریان بایومتریک داوطلبان 1400 در کشور آغاز شد

جریان ثبت معلومات بایومتریک دور اول امتحان کانکور سال1400، امروز در 25 ولایت کشور به گونه منظم آغاز شد.

اداره‌ی ملی امتحانات اعلام کرده است که در این دور حدود 90 هزار تن فارغ صنوف دوازدهم، معلومات بایومتریک خویش را ثبت می‌کنند.

 به گفتۀ هیات رهبری ادارۀ ملی امتحانات، دور اول امتحانات سال 1400 در 25 ولایت تنظیم شده است که به همین هدف هیات ممتحن و تیم تخنیکی ثبت معلومات بایومتریک قبلاً به ولایت های متذکره فرستاده شده است.

به نقل از این اداره، پوهاند عبدالقدیر خموش رییس ادارۀ ملی امتحانات در ارتباط به امتحان کانکور سال 1400 گفت: امسال امتحانات با تدابیر قوی و سنجیده شده ی این اداره بار اول در 25 ولایت تظیم شده است و همزمان اخذ می گردد.

وی افزود امتحان سال جاری در سه دور تنظیم گردیده و پروسه ثبت معلومات بایومتریک دور اول آن امروز (5 ثور) آغاز شده است که تا سه روز(7 ثور) ادامه پیدا می‌کند و تاریخ 8 ثور امتحان این ولایت ها آغاز می‌شود.

بربنیاد اطلاعیه این اداره، در دور اول داوطلبان امتحان کانکور عمومی، متفرقه، علوم دینی، چهارده پاسان و شبانه ،ولایت های(سمنگان، سرپل، غور، نیمروز، بادغیس، فراه، نورستان، پکتیکا، دایکندی، زابل، ارزگان، هلمند، کندهار، بامیان، وردگ، لوگر، پکتیا، خوست، کاپیسا، پنجشر، لغمان، کنر، پروان، ننگرهار، و بغلان) شامل است که معلومات بایومتریک شان ثبت می‌شوند.

این اداره افزوده، که در دور دوم امتحان هشت ولایت (فاریاب، کندز، جوزجان، غزنی، بلخ، هرات، تخار و بدخشان) شامل می باشد که پروسه ثبت معلومات بایومتریک آن به تاریخ 28و 29 ثور و امتحان آن به تاریخ 30 و 31 ثور اخذ می‌شود.

به اشتراک بگذارید