پرش به محتوا

تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان ترکیه و افغانستان در زمنیه زراعت به امضا رسید

وزارت زراعت آبیاری و مالداری کشور اعلام کرده است که یک سند تفاهم همکاری‌ها در بخش زراعت و مالداری میان وزارت‌های زراعت جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری ترکیه امضا شد.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای امروز(سه شنبه، 19 حوت) گفته که این سند که به نام «یادداشت تفاهم میان حکومت جمهوری ترکیه و حکومت جمهوری اسلامی افغانستان در زمینه‌ی همکاری‌های تخنیکی، علمی و اقتصادی در عرصه زراعت» یاد می‌شود، میان داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری کشور  و داکتر بکر پاکدمیرلی وزیر زراعت و جنگل‌داری جمهوری ترکیه در انقره و در مقر وزارت زراعت و جنگل‎داری ترکیه امضا شد.

به نقل  از این اعلامیه، این تفاهم‌نامه همکاری میان دو کشور، بخش‌های نباتات و حفظ‌الصحه‌ی نباتی، مالداری و نسل‌گیری، صحت حیوانی، ماهی‌پروری، میکانیزه‌ی زراعتی، آبیاری، تحقیقات، ترویج و آموزش‌های زراعتی، انکشاف دهات و صنعت غذایی را در بر می‌گیرد.

وزیر زراعت افغانستان گفت: “محتوای تفاهم‌نامه عالی است و برنامه داریم که این تفاهم‌نامه را به شکل بهتر آن تطبیق کنیم. همکاران ما در وزارت زراعت کار می‌کنند تا این تفاهم‌نامه به شکل بهتر آن تطبیق شود.”

با این حال، وزیر زراعت و جنگل‌داری ترکیه نیز گفت که این تفاهم‌نامه می‌تواند دو کشور را کمک کند. زراعت به همکاری کشورهای مخت

به اشتراک بگذارید