پرش به محتوا

تبدیل دشمنی چند ساله به صلح

مسئولان ریاست امور سرحدات، اقوام و قبایل هرات از حل و فصل یک منازعه در نواحی دوم و دهم شهر هرات خبر می‌دهند که منجر به سه قتل و یک اختطاف شده بود.

جمال‌الدین عمری، رئیس امور سرحدات، اقوام و قبایل هرات در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس باختر گفته است که با تلاش‌های گسترده، یک دشمنی چند ساله را به صلح بدون قید و شرط فیصله کرده اند.

رئیس امور سرحدات، اقوام و قبایل افزوده است که در نتیجه‌ی این دشمنی سه تن به قتل رسیده بود، یک تن اختطاف شده بود و یک تن دیگر نیز به اثر شدت موضوع سکته کرده بود.

جمال‌الدین عمری تصریح کرده که آنان با حضور علما و نمایندگان دو طرف قضیه را به صلح بدون قید و شرط فیصله نموده و هر دو طرف نیز بر این فیصله رضایت کامل دارند.

از سوی هم خانواده های دو طرف با ابراز رضایت از این صلح بدون قید و شرط می‌گویند که اکنون آنان می‌توانند با خاطر آرام و راحت به زندگی خود ادامه داده و برای نسل آینده‌شان نیز کدام مشکلی پیش نمی‌آید.

مسئولان در ریاست امور سرحدات اقوام و قبایل از تلاش برای رفع چالش‌ها و منازعات قومی سخن گفته و می‌افزایند که تاکنون منازعات قومی بسیاری را در میان مردم حل و فصل کرده‌اند و همه وقت در تلاش رفع چالش‌های مردم و اقوام در سرتاسر ولایت هرات می‌باشند.

به اشتراک بگذارید