پرش به محتوا

تاجران کشور به ارزش ۱۷۱ میلیون دالر از نمایشگاه «گلفود» قرارداد دریافت کردند

وزارت زراعت آبیاری و مالداری کشور امروز با نشر خبرنامه ای گفته است که تاجران کشور به ارزش ۱۷۱ میلیون دالر از نمایشگاه «گلفود» قرارداد دریافت کردند.

خبرنامه ای که امروز یکشنبه (۱۰ حوت) ‌از سوی وزارت زراعت و مالداری کشور به نشر رسید آمده است که حبیب‌الله حبیبی، رییس انکشاف سکتور خصوصی در این نمایشگاه شرکت کرده است، می‌گوید: “بیش‌ترین این قراردادها با طرف‌های هندوستانی بسته شده است که جمعاً ارزش آن به حدود ۱۰۰ میلیون دالر می‌رسد”.

همچنین در این خبرنامه آمده است که پس از هندوستان، بزرگ‌ترین طرف قرارداد تاجران و صادرکننده‌گان افغانستان در نمایشگاه گلفود دبی، تاجران امارات متحده عربی است که ارزش آن به ۲۷ میلیون دالر می‌باشد.

گفتنی است که علاوه بر قرار داد های فوق با تاجران عربستان سعودی هم قرارداد عقد شده است که ارزش آن حدود شش میلیون دالر است.

در این خبرنامه نگاشته شده که این قراردادها، شامل میوه خشک به ارزش بیش از ۱۰۷ میلیون دالر، مغزباب به ارزش بیش از ۴۳ میلیون دالر و گیاهان طبی به ارزش افزون بر ۱۳ میلیون دالر می رسد.

در این خبرنامه افزوده شده است که از جمله قرارداد های دیگر دانه‌باب به ارزش بیش از ۴.۷ میلیون دالر، میوه تازه به ارزش بیش‌تر از ۱.۳ میلیون دالر، جوس به ارزش بیش‌تر از ۴۶۵ هزار دالر و عسل به ارزش بیش‌تر از ۴۲۵ هزار دالر می‌باشد.

به گفته وزارت زراعت کشور سال گذشته حدود ۸۰ درصد قراردادهای تاجران افغان و طرف‌های قراردادشان در نمایشگاه گلفود، عملی شده بود.

به اشتراک بگذارید