پرش به محتوا

بیش از ۹‌هزار فارم مرغ‌پروری در سطح کشور فعالیت دارند

براساس آمارهای ریاست احصاییه و معلومات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، درسطح کشور ۹هزار و ۲۴۷ فارم بزرگ و کوچک مرغ‌های تخمی، گوشتی و تکثیری فعال می‌باشند.

وزارت زراعت کشور امروز دوشنبه (23حمل) با نشر اعلامیه ای گفته است که این فارم‌ها شامل سه‌هزار و ۵۲۰ فارم مرغ‌های تخمی، پنج‌هزار و ۷۲۳ فارم مرغ‌های گوشتی و چهار فارم مرغ‌های تکثیری می‌شوند.

همچنان در این اعلامیه آمده است که کابل با داشتن دوهزار و ۷۳ فارم، بیشترین فارم‌های پرورش‌ مرغ‌های تخمی را دارد. پس از کابل، ولایت‌های پکتیا، لوگر و هرات نیز فارم مرغ‌های تخمی دارند.

اما، بیشتر فارم‌ مرغ‌های گوشتی در ولایت کندهار قرار دارند و تعداد آن به یک‌هزار و یک‌صد فارم می‌رسد.

در این اعلامیه  نگاشته است که همین‌طور در ولایت‌های ننگرهار، فاریاب، بلخ، فراه، هرات و لغمان نیز فارم‌ مرغ‌های گوشتی بیشتر اند.

به گفته این اعلامیه، تعداد فارم‌ پرورش مرغ‌های تکثیری انگشت‌‌شمار اند و چهار فارم در ولایت‌های کندهار و بلخ قرار دارند.

در این اعلامیه افزوده شده است که میزان تولید گوشت مرغ در جریان سال گذشته‌ی خورشیدی، به ۲۶۱هزار و ۴۸ متریک‌تُن رسید و بیشتر آن در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار، تخار، کندهار، بلخ، هلمند و فراه تولید شد.

کابل با تولید ۴۷هزار و ۱۱۰ متریک‌تُن، در صدر ولایت‌های عمده‌ تولیدکننده‌ی گوشت مرغ قرار دارد.

به نقل از این خبرنامه، افغانستان در سکتور مرغداری به خودکفایی نزدیک شده و در حال حاضر ظرفیت تولید گوشت مرغ در سطح کشور، سالانه به بیش از ۲۶۰هزار تُن می‌رسد.

به اشتراک بگذارید