پرش به محتوا

بیش از ۱۷۷ پروژه‌ی انکشافی در هرات به بهره‌برداری شد

 منابع محلی در هرات ضمن تایید این خبر می‌گویند که ۸۰ پروژه‌ی کوچک و بزرگ در ولسوالی کهسان و زنده‌جان این ولایت به بهره‌برداری رسید.

طبق خبرنامه‌ی آژانس اطلاعاتی باختر؛ عبدالسلام هجرت، رئیس انکشاف دهات هرات گفته است که این پروژه‌ها در مدت ۱۸ ماه و به هزینه ۳۰۰ میلیون افغانی تطبیق شد که برای ۲۰ هزار تن نیز شغل ایجاد کرده است.

در همین حال، بصیراحمد مسعودی رئیس دفتر CHA در هرات می‌افزاید این پروژه‌ها شامل ساخت دیوار استنادی، جغل‌اندازی جاده‌ها اعمار پلچک و پاک‌سازی کانال‌های آب‌رو می‌باشد که به هدف ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع مشکلات مردم تطبیق شده است.

از سویی هم، نوراحمد اسلام‌جار والی هرات در جریان بهره‌برداری این پروژه‌ها می‌گوید که حکومت سرپرست پلان اجرای بیش از ۳۰ پروژه بزرگ اقتصادی در هرات روی دست دارد.

والی هرات از طرح نهایی کار ساخت شهرک صنعتی، ترمینال جدید، بندر خشکه، خط آهن هرات تورغندی، پروژه‌ی سنمت و تاپی نیز یادآوری کرد.

از طرفی به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر، احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات ضمن استقبال از راه‌اندازی همچون پروژه‌ها از سوی بانک جهانی می‌گوید که در زمان حکومت سرپرست هیچ پروژه‌ی به دلیل ناامنی توقف نیافته‌است.

آقای متقی از سایر کشورها و موسسات می‌خواهد تا اکنون با خاطر راحت و بدون نگرانی در راه‌اندازی پروژه‌های بازسازی کار کنند.

به گفته‌ی باشندگان ولسوالی کهسان، هرچند از تطبیق این پروژه‌ها خرسند اند اما می‌گویند که با مشکلات دیگری از قبیل نبود آنتن‌های مخابراتی، مکتب و مراکز صحی مواجه اند.

به اشتراک بگذارید