پرش به محتوا

فیفا: وقت‌کُشی کمیسیون انتخابات زمینه‌ساز انتخابات بحران‌ساز در آینده است

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) گفته که  وقت‌کُشی کمیسیون انتخابات در ارائه طرح تعدیل قانون انتخابات و آوردن اصلاحات انتخاباتی زمینه‌ساز انتخابات بحران‌ساز در آینده است.

 فیفا در اعلامیه‌ای که امروز(سه شنبه، 28 دلو) گفته که  این نهاد نگرانی عمیق خود را نسبت به وقت‌کُشی و تأخیر در اصلاحات انتخاباتی بیان می‌دارد و باور دارد وقت‌کُشی و گذشتن از اصلاحات انتخاباتی تبعاتی منفی روی روند انتخابات آینده در افغانستان دارد.

در اعلامیه‌ای نهاد آمده است که اصلاحات انتخاباتی بخشی از توافق‌نامۀ سیاسی امضاء شده میان رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه ملی نیز است و در آن تأکید بر اصلاح حقوقی، تخنیکی و کادری به شمول استفاده معیاری از بایومتریک و تغیر نظام انتخاباتی شده است.

بر بنیاد اعلامیه فیفا، کمیسیون مستقل انتخابات به عنوان نهاد مسؤل برگزاری و مدیریت کننده انتخابات هیچ اقدام اساسی قابل ملاحظۀ که راه را برای اصلاحات انتخاباتی باز کند، روی دست نگرفته است.

در این اعلامیه افزوده شده که  ضعف و ناتوانی کمیسیون در نهائی سازی طرح تعدیل قانون انتخابات و ارائه آن به وزارت عدلیه زمینه را برای تداوم وضعیت موجود و گنگ ماندن سرنوشت اصلاحات انتخاباتی مساعد می‌سازد.

به اشتراک بگذارید