پرش به محتوا

اولین نشست گفتمان شهری در هرات برگزار شد

نشست گفتمان شهری در هرات، با حضور مسوولان محلی این ولایت برگزار شد.

در این نشست شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی هرات، پیرامون امنیت، اقتصاد، تعلیم، فرهنگ و صنعت صحبت نمود.

او اظهار داشت که قضایای اختطاف در هرات به صفر رسیده و یک نیم سال است که در این ولایت هیچ قضیه آدم ربایی ثبت نشده است.

به گزارش آژانس باختر؛ شيخ الحديث اسلام جار والى هرات ابراز داشت که دزدی موتر و مبایل در سطح پائین تابحال وجود داشته و تلاش ها براین است تا جلو سرقت ها تا حد صفر گرفته شود و بمنظور تامین امنیت بهتر در حدود یک و نیم هزار نیروی امنیتی در هرات افزایش خواهد یافت، او همچنان در باره، پاره از برنامه های امنیتی در آن ولایت معلومات داد.

همچنان در این گفتمان، مولوی حمیدالله غیاثی آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در باره کار کرد های فرهنگی و بازسازی  در آن ولایت معلومات داده گفت: سنگ فرش های مسجد جامع بزرگ شهر هرات، ایجاد کتاب خانه در سطح تمام ولسوالی های هرات، جلوگیری از سقوط منار پنجم و ترمیم این منار، از جمله دستاورد های ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات است.

به نقل از آژانس باختر؛ مولانا غیاثی افزود که در هرات بیش از ۷۸۰ آبده تاریخی وجود دارد که ریاست اطلاعات و فرهنگ آن ولایت  برای حفظ، مراقبت و نگهداری از آنها تلاش های زیادی را انجام داده است.

مولوی جلاالدین حقدوست معاون شاروالی هرات گفت: در ادامه فعالیت های انکشافی این ریاست، امسال حدود ۱۰۰ پروژه خرد و بزرگ در هرات عملی می‌شود.

وی گفت که شماری از این پروژه ها آغاز شده و شماری دیگر نیز به زودی آغاز خواهد شد. در این گفتمان عبدالله اکبری رییس شهر سازی و مسکن هرات در باره برنامه ها و کار کرد اداره مربوط معلومات داد.

به اشتراک بگذارید