پرش به محتوا

امارت اسلامی: به آزادی بیان متعهد هتسیم

خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی گفته است که به آزادی بیان متعهد هستیم.

نشست رهبري وزارت اطلاعات و فرهنگ با مسئولان نهادهای اطلاع رسانی پيرامون وضعیت رسانه ها و خبرنگاران، روز گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این نشست فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه ها گزارش یک سالۀ خویش را با رسانه ها شریک کرد.

در گزارش سالانۀ این فدراسیون گفته شده است، که در یک سال گذشته ۴۰ رسانه چاپی، تصویري و صوتی در سراسر کشور به علت های گوناگون متوقف شده اند و ۴۰ در صد کارمندان رسانه ها نیز وظایف شان را از دست داده اند.

به نقل از این آژانس خبری، در این گزارش همچنان آمده است که در یک سال گذشته در بخش رسانه ها پيشرفت های نیز صورت گرفته است، از جمله ۲ رسانه تصویری به فعالیت آغاز کرده است، ۵ تلویزیون و ۴ رادیو جواز فعالیت دریافت کرده اند، ۱۰ آژانس خبري تاسیس شده است و ۱۰ فیصد رسانه ها جواز فعالیت شان را تمدید کرده اند.

یافته های این فدارسیون نشان می دهد که علت اصلی مسدود شدن رسانه ها کدام فشار و یا محدودیت از سوی حکومت نه، بلکه مشکلات اقتصادي است.

این رسانه نوشته که در این گزارش همچنان گفته شده است که رسانه های مسدود شده شامل آن عده از رسانه می شود که در جریان بیست سال گذشته از سوی سفارتخانه ها، سازمان های بیرونی و نیروهای خارجی حمایت مالي می شدند و همچنان رسانه های که مربوط اشخاص سیاسي و یا احزاب داخلي کشور بود، با بیرون رفتن از کشور فعالیت های رسانه یی آن ها نیز متوقف شد.

این گفته‌های امارت اسلامی در حالی مطرح می‌شود که پس از سقوط حکومت پیشین تعدادی زیادی از خبرنگاران از کشور خارج شدند.

به اشتراک بگذارید