پرش به محتوا

امارت اسلامی: بر بنیاد اساسات دین مبین اسلام بر تعلیم وتربیه همه اقشار جامعه متعهد هستیم

مولوی نورالله منیر سرپرست وزارت معارف کشور امروز در سفرش به ولایت لوگر،  بیان کرده که امارت اسلامی بر بنیاد اساسات دین مبین اسلام بر تعلیم وتربیه همه اقشار جامعه متعهد است.

به گزارش آژانس باختر، وی به مردم اطمینان داد که در چوکات شریعت اسلامی فرصت های بهتر آموزشی علوم دینی وعصری به زنان و مردان فراهم می شود و از آموزگاران خواست که با صداقت، متانت، ایمانداری کامل و احساس مسوولیت برای فرزندان وطن آموزش بدهند.

به نقل از این آژانس دولتی، در محفلی که بدین مناسبت در ریاست معارف لوگر برگزار شد، وزیر معارف گفت که در جریان دو دهه اخیر مجاهدین ا.ا.ا. با همکاری ملت غیور کشور و قربانی های شان، ابر قدرت جهان و حامیان شانرا شکست دادند ونظام اسلامی در کشور قایم گردید و در نظام اسلامی عزت مال و همه حقوق انسان ها محفوظ است.

بر اساس این مطلب، وی علاوه کرد که در روشنائی دین اسلام در هر بخش به تعلیم ضرورت است وباید فراگیری علوم عصری خالی از عظمت علوم دینی نباشد و علوم عصری بر اساسات دین مبین اسلام استوار باشد.

بر بنیاد این مطلب، وزیر معارف خاطر نشان ساخت که فرا راه کاروان معارف برخی چالش هایی که وجود دارد حل خواهد شد.

این در حالیست که دروازه مکاتب دولتی بروی دختران بالاتر از صنف ششم هنوز بسته است و این واکنش‌های منفی ملی و جامعه بین‌المللی را به دنبال داشته است.

به اشتراک بگذارید