پرش به محتوا

امارت اسلامی برخورد انتقام‌جویانه با زندانیان را رد کرد

عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء در دیدار با ریچارد بینت گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و هیات همراه اش گفته است که امارت اسلامی با هیچ زندانی برخورد انتقام‌جویانه ندارد.

انعام‎الله سمنگانی از سخنگویان امارت اسلامی در برگه‌ی توییتر خود نوشته که در این دیدار عبدالکبیر گفت: در حکومت تمام افغان ها نمایندگان خود را می بینند، به تمام افراد مربوط حکومت قبلی عفو شده، کمیسیون تماس با شخصیت های افغان کار خویش را آغاز نموده است.

سمنگانی نوشته که معاون سیاسی ریاست الوزراء گزارش ها در مورد قتل های انتقامی و رویه نادرست با زندانیان را رد کرد. وی به آقای ریچارد گفت که شما زندان ها و هر بخش افغانستان را مشاهده کرده می‌توانید.

وی افزود که بدون حکم محکمه هیچ فردی کسی دیگری را زندانی نمی تواند.

از سوی هم، ریچارد گفت نمی خواهد به گزارشات و آوازه های رسانه‌ها در مورد افغانستان تکیه نماید، بلکه می خواهیم وضعیت حقوق بشر را از نزدیک مشاهده کنیم، گزارشات در این خصوص را مورد بررسی قرار دهیم و گزارشی برای ملل متحد را متکی به حقایق ترتیب نماییم.

سمنگانی افزوده که وی در مورد نقش زنان در حکومت، تعلیم و کار زنان، حجاب زنان، آزادی مطبوعات، وضعیت زندانیان، تشکیل حکومت وسیع البنیاد، وضعیت جامعه مدنی و وضعیت صحی و اقتصادی افغان ها از محترم مولوی عبدالکبیر معلومات خواست.

پیش از این ‌نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که طالبان در 6 ماه 500 نظامی و کارمند حکومت پیشین را کشته‌ یا ربوده‌ است.

به اشتراک بگذارید