پرش به محتوا

امارت اسلامی از جاپان خواست که پروژه‌های ناتمام‌اش را در افغانستان تکمیل نماید

امیرخان متقی وزیر امور خارجه‌کشور روز گذشته در دیدار با تاکاشی اوکادا سفیر جاپان مقيم کابل از این کشور خواست تا پروژه‌های نیمه‌تمام خود را در افغانستان پی‌گیری و عملی سازد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی در برگه‌‌ی توییتر خود به نقل از متیق نوشته است، پلان‌های ترسیم شده توسط مرحوم تتسو ناکامورا، شهروند جاپان و خادم مردم‌ افغانستان پیگیری و عملی گردد.

 بلخی نگاشته که اوکادا وضعیت امنیتی کشور را بهتر از گذشته توصیف کرده افزود که تصویب بودجهٔ سال مالی جدید از درآمدهای داخلی کشور، رشد اقتصادی افغانستان را نشان داده است.

بلخی نوشته است، متقی هم‌چنان علاوه کرد که حکومت جدید افغانستان مبارزه با مواد مخدر و معالجه معتادان را آغاز کرده است و توقع میرود تا به شمول جاپان، ساير کشورهای جهان نیز در این زمینه کمک‌های همه جانبهٔ صحی و غذایی نمایند تا نه تنها در اين زمينه کارهای بیشتر صورت گیرد، بلکه در کنار افغانستان دنیا نيز از شر مواد مخدر مصون بماند.

تتسو ناکامورای جاپانی که در افغانستان به کاکا مراد مشهور بود، 30 سال زندگی‌اش را در راستای کمک به مردم افغانستان وقف اما در سال 2019 توسط یک حمله مسلحانه در جلال‌آباد کشته شد.

به اشتراک بگذارید