پرش به محتوا

افغانستان قراردادهایی را با شماری ازگردشگران خارجی امضا کرده است

وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که در سال‌جاری قراردادهایی به ارزش ۴۲ میلیون دالر امریکایی با گردشگران خارجی به امضا رسانیده است که زمینه شکار قانونمند بعضی از پرندگان در افغانستان را مساعد می کند.

مطابق این قرار داد ها، شکارچیان، صرف در فصل‌های مشخص سال، می‌توانند پرندگان مهاجر از سایبریا را شکار کنند.

یک منبع وزارت اطلاعات و فرهنگ به آژانس باختر گفت: افغانستان به عنوان یک کشور توریستی، سالانه توریستان زیادی را به سوی خود جلب می کند که بیشتر علاقمند شکار پرندگان اند. شکار پرندگان (هوبړه) در هرات، فراه، نیمروز، هلمند بخشی از آن است.

به گفته منبع، برای اینکه شکار به شکل قانونی و مطابق قوانین و لوایح توریستی و در روشنایی قوانین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و اداره ملی حفاظت محیط در کشور انجام شود، به شکارچیان شماری از کشورها، اجازه داده شده است که به افغانستان بیایند و در فصل‌های مشخص سال، پرندگان مسافر را شکار کنند.

باختر نوشته که منبع خاطر نشان کرده است که شرایط خاصی برای شکار در نظر گرفته شده است و در صورت تخلف قرارداد فسخ خواهد شد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ تمام شکارچیان خارجی را مکلف کرده است که از قوانین و مقررات توریستی افغانستان، قوانین وزارت زراعت و دستورالعمل های اداره ملی حفاظت محیط زیست پیروی کنند.

به اشتراک بگذارید