پرش به محتوا

از پاس‌داران آبدات تاریخی در هرات تقدیر شد

ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات طی نشستی از افرادی که در قسمت مرمت‌کاری و بازسازی بنا های تاریخی هرات نقش داشتتند، تقدیر کرد.

این افرادشامل:  کاشی‌کاران، مهندسان، باستان شناسان، کتیبه‌نویسان و خیرین حفظ بناهای تاریخی هرات می شوند.

مسوولان اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات می‌گویند، امروز(شنبه، 8 قوس)  50 تن از  از افرادی که در بازسازی و مرمت‌کاری این بناها سهم داشته اند تقدیر شدند.

آریا رئوفیان رییس ادراه اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گفت: اگرچه سال جاری سال پردستاوردی برای مرمت‌کاری و باسازی بناهای تاریخی بوده است، اما در بخش حفظ آبدات تاریخی تمام اداره‌های دولتی هرات با ما همکار نبود.

آریا رئوفیان کارکردهای شورای متخصصان را برای حفظ آبدات تاریخی هرات مثبت توصیف کرده و خواهان حمایت دیگر نهاد خصوصی و دولتی برای حفظ ابدات تاریخی در هرات است.

با این حال، محمد رفیق شهیر رییس شورای متخصصان هرات با اینکه فعالیت‌های نهادهای و خصوصی دولتی در قسمت  مرمت‌کاری و حفظ این آبدات  مثبت می‌داند، اما بیان می‌کند که باید جلو ساخت‌وسازهای غیر قانونی در هرات  گرفته شود.

آقای شهیر همچنان اظهار داشت، هرات با مکان‌های تاریخی بسیار قدرت جذب گردشگران زیادی را دارد و اگر این به حفظ  و مراقبت این آثار تاریخی توجه شود، می‌تواند منبع درآمد خوبی برای هرات باشد.

از سوی هم شماری از کسانی که در این محفل تقدیر شدند، خواهان توجه بیشتر دولت  و نهاد‌های بین‌المللی به حفظ  آبده‌های تاریخی هرات است.

گفتنی است، بیش از 800 بنای تاریخی در هرات وجود دارد و به تازگی چند باب از این بناها  بازسازی و مرمت‌کاری شده است.

نوشته شده توسط فریبا اکبری

به اشتراک بگذارید