پرش به محتوا

یوناما در افغانستان: حمایت از زنان را افزایش می‌دهیم

روزا اوتنبایوا نماینده خاص ملل متحد در افغانستان گفته است که یوناما حمایت از زنان افغانستان را افزایش می‌دهد.

یوناما در برگه‌ی فیسبوک‌اش نوشته که در این هفته، نماینده خاص سرمنشي سازمان ملل متحد برای افغانستان و رییس يوناما، روزا اوتنبایوا، سفرای منطقه ای را در کابل به منظور تقویت همکاری در أفغانستان ملاقات نمود.

این منطقه نقش مهمی در تجارت، انرژی و تحویل کالاهای حیاتی دارد. تلاش های بیشتر از سوی همه برای کمک به افغان ها برای زندگی در صلح، ثبات اقتصادی و آموزش برای همه نیاز است.

به نقل از مطلب نشر شده از سوی این نهاد، اوتنبایوا نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد همچنین با طارق بخیت فرستاده ویژه سازمان همکاری های اسلامی برای افغانستان دیدار کرد.

آنها بر تعهد قوی به همکاری با یکدیگر تاکید کردند و در مورد نیازهای فوری و اولویت های حمایت از مردم افغانستان : از جمله آموزش، بهبود اقتصادی، اشتغال، حکومت داری فراگیر، توانمندسازی زنان و ثبات بحث و گفتگو نمودند.

یوناما نوشته که اوتنبایوا، فرستاده سازمان ملل متحد که در این اواخیر به کابل آمد، با سفیر اتحادیه اروپا، رافائلا آیودیس، و نماینده بانک جهانی، ملیندا گود، ملاقات هایی داشت.

آنها در مورد نیازهای ضروری که مردم افغانستان با آن روبرو هستند گفتگو کردند و موافقت کردند که با نزدیک شدن زمستان، تلاش های مشترک را به ویژه در حمایت از زنان را افزایش دهند.

به اشتراک بگذارید