پرش به محتوا

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد از پاکستان خواست به قوانین بین المللی احترام گذارد

به نقل از آژانس باختر: بدنبال شدت گرفتن روند اخراج مهاجرین افغان از پاکستان، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد از این کشور خواست به قوانین بین المللی احترام گذارد به گزارش آژانس باختر: معین وزارت امور مهاجرین در دیدار با رئیس کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان گفت: در بیست روز گذشته، حدود 23 هزار مهاجر افغان، از پاکستان اخراج و از طریق مرز های تورخم و سپین بولدک وارد کشور شده اند.

مولوی عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت امور مهاجرین در دیدار با لیونارد زولو رییس کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان در رابطه به مشکلات مهاجرین افغان در پاکستان بحث کرد.

او گفت: حکومت پاکستان قصد اخراج اجباری مهاجرین فاقد اسناد را دارد و حدود یک ماه و یا کمتر به آنان وقت داده است، در جریان 20 روز گذشته، حدود 23 هزار تن مهاجر، اخراج و از طریق مرز های تورخم و سپین بولدک به کشور آمده اند و امارت اسلامی به منظور کمک با آنان کمیته متشکل از نماینده گان شش وزارت خانه ایجاد میکند.

مولوی عبدالرحمن راشد گفت: پاکستان خلاف قوانین بین المللی، مهاجرین را اخراج می نماید، ما باید از اخراج شده ها استقبال نماییم و در این زمینه به کمک و همکاری کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان نیاز داریم.

لیونارد زولو رئیس کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان: گفت پاکستان باید به قوانین بین المللی مهاجرت احترام داشته باشد، مسوولان دفاتر کمیشنری در پاکستان، گفتگو ها را با مقام های آنکشور آغاز کرده اند و امید واریم نتایج خوب در قبال داشته باشد.

وی افزود که وزارت امور مهاجرین وکمیشنری باید آماده گی و تدابیر لازم خویش را داشته باشد، امکانات و سهولت ها را ایجاد نماید، تا مهاجرین که برگشت مینمایند به طور منظم و با عزت با محلات اصلی خویش برگشت نمایند و ما باید روی پلان عملی مشترک کار نماییم.

زولو اظهار داشت که با سایر ادارات مدد رسان ملل متحد در این مورد مشوره می نماییم. وی جهت رسیدگی به مشکل اخراج اجباری خواهان نشست سه جانبه شد. همچنان زولو ایجاد تیم تخنیکی را لازم دانست و گفت بزودی در مورد با جانب وزارت مهاجرین جلسه خواهیم داشت.

به اشتراک بگذارید