پرش به محتوا

وزارت مالیه: اجازه قاچاق گندم را نمی‌دهیم

مسوولان امارت اسلامی افغانستان یک بار دیگر تاکید کرده اند که محصولات برداشتی گندم در کشور برای مردم کافی نیست و از همین لحاظ اجازه خارج کردن گندم از کشور را نمی‌دهیم.

به گزارش آژانس باختر، وزارت مالیه به تمام گمرکات کشور هدایت داده است که از صادرات گندم به خارج کشور جلوگیری کنند٬ احمد ولی حقمل سخنگوی وزارت مالیه پیرامون این دستور جدید به خبرنگار ‌آژانس باختر توضیحات داد.

به نقل از این آژانس، او گفت؛ کمبود غله و مواد خوراکی در سراسر جهان به یک معضل مبدل شده است و افغانستان نیز که از نگاه داشتن گندم هم خود کفا نیست اما در فصل برداشت گندم، قیمت آن کاهش می یابد، وعده از تاجران با استفاده از همین موقع٬ گندم را جمع آوری و به خارج ازکشور انتقال می دهند، یعنی زمانیکه گندم در کشور روبه کاهش میشد٬ باز ما مجبور می شدیم که دوبار گندم را از کشورهای بیرونی به قیمت گزاف وارد کنیم.

این رسانه‌ی دولتی گزارش کرده است که حقمل گفت: رهبری وزارت مالیه با درک این موضوع متوجه شد به تمام گمرگات کشور دستور داد که پس از این صادرات گندم منع است حتی به شکل قاچاق نیز به کسی اجازه صادر آن را ندهند و گندم که درکشور فعلا موجود است مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی درمورد وضعیت گمرکات کشور گفت، میلیون ها دالر از درک عایدات گمرکات درحکومت قبلی حیف و میل می شد اما درحال حاضر با وجود آنکه نسبت به گذشته حجم تجارت کاهش یافته ولی عواید خوب و بلند داریم .

گفتنی است که پیش از این نیز مسوولان امارت اسلامی دستور داده بودند که خارج کردن گندم از کشور منع است.

به اشتراک بگذارید