پرش به محتوا

وزارت مالیه؛ صد میلیارد افغانی از عواید گمرکات کشور جمع آوری شده است

 وزارت مالیه می گوید در یازده ماه سال مالی جاری، صد میلیارد افغانی عواید از گمرکات کشور جمع آوری شده است٬ که در تاریخ گمرکات افغانستان بی سابقه است.

وزارت مالیه با ارسال خبرنامه یی به آژانس باختر گفته است: قبل از امارت اسلامی، عواید سالانه گمرکات در کشور هرگز از هفتاد و دو میلیارد افغانی افزایش نیافته بود.

.وزارت مالیه می گوید: باوجود اینکه تعرفه گمرکی مواد غذایی شصت و هشت درصد از سوی رهبری امارت اسلامی افغانستان کم شده و هنوز یک ماه به پایان سال مالی مانده، عواید گمرکی به صد میلیارد افغانی رسیده است.

دلیل این افزایش بی سابقه عواید گمرکی، گماشتن کارکنان مسلکی و متعهد در گمرکات، صفر رساندن فساد و شفافیت کامل در امور است.

 به نقل از آژانس باختر؛ وزارت مالیه همچنان گفته است: در حال حاضر تمامی گمرکات کشور به منظور تسریع در روند تردد کالاهای تجاری به صورت بیست و چهار و شانزده ساعته فعالیت می کنند و اجازه ایجاد موانع را نمی دهند.  در خبرنامه وزارت مالیه متعهد شده است که گمرکات کشور معیاری خواهند شد و تسهیلات لازم گمرکی را در اختیار تاجران قرار می دهد، تا عواید گمرکی ملی به خزانه دولت با شفافیت بیشتری انتقال یابد

به اشتراک بگذارید