پرش به محتوا

وزارت صحت‌: روند تطبیق واکسین کرونا پس از یک هفته تاخیر دوباره آغاز شده است

وحید مجروح سرپرست وزارت صحت‌عامه افغانستان در یک نشست خبری گفته است که روند تطبیق این واکسین پس از یک هفته تاخیر دوباره آغاز شده است و این واکسین بر اساس اولویت بندی وزارت صحت عامه و رهنمود سازمان صحی جهان به افراد معروض به خطر(کارمندان صحی، نیروهای نظامی، معلمان، افراد بالاتر از پنجاه سال که دارای امراض مزمن اند)  تطبیق می‌گردد.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفته است که  مجروح تاکید کرد که علاوه بر این ما از کشورهای امریکا، کانادا، دنمارک و قطر برای دریافت واکسین تقاضا کمک کردیم که وزارت خارجه کشور این موضوع را به گونه جدی تعقیب می‌کند.

در خبرنامه‌ای این وزارت آمده  مجروح  هم‌چنان مسدود کردن مراکز آموزشی، سالون‌های عروسی، حمام‌ها، کلپ‌های ورزشی و حوض‌های آب بازی را یک اقدام موثر برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور عنوان کرد.

داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در یک نشست خبری در رابطه به وضعیت صحی و سیر ویروس کرونا در کشور معلومات داده گفت که با توجه به ارزیابی‌های وزارت صحت عامه ویروس کرونا در کشور هنوز سیر صعودی دارد.

در خبرنامه‌ای این وزارت آمده که سرپرست وزارت صحت عامه، رعایت پیام‌های وقایوی را بهترین راه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا خوانده و از شهروندان کشور خواست با پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها و خودداری از اشتراک در مکان‌های مزدحم خود را در برابر این ویروس وقایه نمایند.

سرپرست وزارت صحت عامه در رابطه تلاش‌های این وزارت برای رفع کمبود اکسیجن توضیح داده افزود: 4500 بالون اکسیجن از کشور ایران خریداری شده و قرار است به زودی به کشور برسد.

به اشتراک بگذارید