پرش به محتوا

وزارت امور مهاجرین: ۲۷۲ هزار خانواده هنوز هم به حالت بیجا شده به سر می‌برند

مسئولان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان روز یکشنبه، ۲۳ است در نشست خبری در کابل گفته‌اند که هنوز هم ۲۷۲ هزار خانواده بیجا شده در کشور وجود دارد.

محمد ارسلاح خروتی، معین مالی و اداری وزارت در این نشست گفت در همین حال طی یک سال گذشته در نتیجه حمایت و تلاش وزارت حدود 78 هزار خانواده به ساحات اصلی شان برگشته و برای 860 هزار خانواده نیازمند بسته کمکی توزیع گردیده است.

این وزارت گفته که همچنان وزارت امور مهاجرین به منظور رسیدگی و ارایه خدمات بیشتر به بیجاشده های داخلی، برگشت کنندگان و نیازمندان، 47 تفاهمنامه همکاری را با موسسات مختلف ملی و بین المللی به امضا رسانیده است.

خروتی همچنان گفته ‌که طی سال گذشته، بیش از 622 هزار مهاجر افغان از کشور های ایران و پاکستان به وطن برگشت نموده و نمایندگی های این وزارت در مرزها از این میان، 116 هزار تن را آسیب پذیر و نیازمند تشخیص و به نهادهای مدد رسان معرفی کرده اند.

این وزارت همچنان نگاشته که در همین حال تمدید شش ماهه کارت های مهاجران، حل مشکلات مهاجران در کمپ ها و ارایه کمک به مهاجران دارندگان کارت ACC در پاکستان و اعزام 250 مهاجر افغان از ایران و پاکستان به فریضه حج، جز دستاورد های دیگر وزارت در یک سال گذشته خوانده شده است.

در اخیر نشست یاد شده معین مالی و اداری و مفتی عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت به پرسش های خبرنگاران جواب دادند.

به اشتراک بگذارید