پرش به محتوا

وزارت اطلاعات و فرهنگ: امارت اسلامی به آزادی بیان متعهد است

وزارت اطلاعات و فرهنگ با در نظرداشت ارزش‌های اسلامی و ملی متعهد به آزادی بیان و حمایت کامل از رسانه‌های همگانی و دسترسی به اطلاعات است.

این وزارت روز گذشته که مصادف بود با روز جهانی تلویزونی گفته که تلویزیون یکی از مهم‌ترین نوع رسانه ‎است که نقش مهم و اساسی در زمینه انعکاس حقائق، آگاهی‌دهی و اطلاع‌رسانی داشته ‌است و این رسانه به عنوان پل ارتباطی میان دولت و ملت و فراتر از آن ملت‌ها و جامعه جهانی قرار دارد.

در پیام این وزارت آمده که تلویزیون به عنوان ابزار مفید نقش اساسی در اطلاع‌رسانی و نظم نوین رسانه‌ئی در جهان داشته و یکی از پر مخاطب‌ترین رسانه در سطح جهان است که توانسته جایگاه خود را حفظ کند.

ای وزارت بیان کرده در حال حاضر، بیش از (۳۱۷) رسانه داخلی و (۱۴) رسانه خارجی به‌طور دوامدار در افغانستان فعالیت دارد و تا اکنون بیش از (۷۰۰) ژورنالیست خارجی از (۲۰۰) رسانه مختلف جهان به‌ منظور تهیه گزارش، اخبار و واقعیت‌ها وارد افغانستان شده اند که امارت اسلامی افغانستان زمینه بهتر را برایشان مساعد کرده است.

در پیام این نهاد آمده که متأسفانه تنها مشکلی که دامن‌گیر همه رسانه‌ها در افغانستان شده است و سبب سقوط آنان نیز شده است؛ مشکل اقتصادی بوده که رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در این راستا رسالت خود را انجام داده و برای حل این چالش تلاش‌ها تسریع بخشیده است.

این در حالیست که شماری از نهاد حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران نیز پیام‌های نشر  کرده بودئند و در این پیام وضعیت رسانه خوب توصیف نکرده بود و خواهان رفع محدودیت‌ها برا رسانه‌های داخل کشور شدند.

به اشتراک بگذارید