پرش به محتوا

نی از مقام‌های امارت اسلامی خواست تا در مورد مرگ نصیرمیرزایی تحقیق کند

نی به نمایندگی از جامعه‌ی رسانه‌ای افغانستان از مقامات محلی  قندهار می‌خواهد تا در مورد مرگ نصیر میرزایی خبرنگار محلی آن ولایت، تحقیق‌های لازم را انجام داده و نتیجه‌ی آن‌را بلاوقفه شریک سازند.

این نهاد در برگه‌ی فیسبوک‌اش نوشته است که معلومات رسیده به دفتر نی نشان می‌دهد که نصیر میرزایی خبرنگار محلی در قندهار دیروز 27 قوس سال روان از دنیا رفته است.

 آن‌چه در شبکه های اجتماعی دست به‌دست می‌شود نشان می‌دهد که مسوولین علت مرگ وی را مشکلات خانوادگی عنوان کرده اند. بر مبنای این معلومات مرگ آقای میرزایی به‌دست خودِ وی اتفاق افتاده و خودکشی بوده است.

نی نوشته که جامعه‌ی رسانه‌ای افغانستان به‌این باوراست که شریک ساختن معلومات بدون انجام یک تحقیق لازم مسلکی می‌تواند ذهنیت‌ها را از اصل مسئله و آن‌چه واقع شده است به‌دور نگه‌دارد.

به نقل از نی، به‌باور ما؛ برای روشن شدن علت مرگ آقای میرزایی ضرور است تا طب عدلی و نهادهای مرتبط نتیجه‌ی تحقیقات خویش‌را در پیوند به این مسئله به‌گونه‌ی رسمی اعلان نمایند.

نی و جامعه‌ی رسانه‌ای افغانستان پس از روشن شدن دلیل و چه‌گونگی‌ مرگ آقای میرزایی، اعلان خواهد نمود که در زمینه خواهان چه‌ پی‌گیری‌هایی خواهند بود.

روز پیش خبر خودکشی این خبرنگار در رسانه‌های نشر شد.

به اشتراک بگذارید