پرش به محتوا

نشست وزیران خارجه ناتو؛ استندردهای بین‌المللی حقوق بشر تحت هر شرایطی باید مراعات شود

نشست مجازی وزیران خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو برگزار شد. در این نشست، وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو بر رعایت معیارهای بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در هر شرایطی تأکید کرده‌اند.

این نشست روز جمعه، بیست‌ونهم اسد، به‌گونه مجازی برگزار شده است. سران ناتو با تأکید بر رعایت هنجارهای بین‌المللی تحت هر شرایطی گفته‌اند که همه طرف‌ها باید برای تشکیل یک دولت فراگیر که مشارکت معنادار زنان در آن تضمین شود، با حسن نیت تلاش کنند.

در این نشست هم‌چنان خاطرنشان شده است که در حال حاضر، تمام کمک‌های ناتو به مقام‌های افغانستان را متوقف کرده است.

وزیران خارجه سازمان ناتو گفته‌اند که هر دولت آینده در افغانستان باید به تعهدات بین‌المللی پایند باشد و حقوق بشر، به‌ویژه زنان، کودکان و اقلیت‌ها را رعایت و نیز حامی حاکمیت قانون باشد.

به گفته سران ناتو در این نشست، دولت آینده باید اطمینان دهد که افغانستان هیچ‌گاه به‌ پناه‌گاه امن گروه تروریستی مبدل نمی‌شود.

وزیران خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو تصریح کرده‌اند که به مبارزه با تروریسم  با عزم، اراده و هم‌بسته‌گی متعهد هستند و اجازه نمی‌دهند که هیچ گروه تروریستی آنان را تهدید کند.

در این نشست مجازی سران ناتو بر ادامه همکاری‌ها با مردم افغانستان با اشتراک شرکای بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا تأکید کرده‌اند.

منبع: روزنامه هشت صبح

به اشتراک بگذارید