پرش به محتوا

ملا عبدالغنی برادر: اکنون زمان آن است که جامعه جهانی، نقش سازنده‌یی برای افغانستان خودکفا و آباد ایفا کند

ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا، دیروز با مارتین گریفیتس معاون سرمنشی سازمان ملل متحد، در ارگ دیدار کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ در خبرنامه معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا گفته شده است که در این دیدار، ملا عبدالغنی برادر آخوند گفت: با روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان، علاوه بر مبارزه با کشت مواد مخدر و فساد اداری، پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است.

وی افزوده است: امنیت برای توسعه و خودکفایی یک کشور بسیار مهم است و خوشبختانه در حال حاضر امنیت سراسری در افغانستان تامین شده است.

 به نقل از آژانس باختر؛ هم‌چنان معاون سرمنشی سازمان ملل متحد، در سخنان خود گفته است: ما تلاش‌های امارت اسلامی را در تامین امنیت، عفو عمومی، پایان دادن به فساد، درمان معتادان مواد مخدر و سایر عرصه‌های مختلف تقدیر و از آن حمایت می‌کنیم.

وی افزوده است: اکنون در مقایسه با چهل سال گذشته، وضعیت در افغانستان بهبود یافته و امیدواری‌ها به آینده بهتر برای افغانان بیشتر شده است.

به گفته مارتین گریفیتس؛ جامعه جهانی برای حل مشکلات افغانستان مایل به تعامل و حفظ روابط دوجانبه با امارت اسلامی است و اکنون بهترین فرصت برای این تعامل فراهم شده و بسیاری از مشکلات حل شده است.

در پایان این دیدار، معاون اقتصادی ریاست الوزرا، ضمن تشکری از کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان، گفته است: امارت اسلامی برای بهبود کشور خود تمامی مشکلاتی را که جامعه جهانی نسبت به آن نگرانی داشت، برطرف کرده است؛ بنابر این اکنون زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی نقش سازنده‌یی را برای افغانستان خودکفا و آباد ایفا کند. گفتنی است که مارتین گریفیتس معاون سرمنشی سازمان ملل متحد، در ر‌أس یک هیئت به افغانستان آمده و با شماری از مقامات بلند پایه امارت اسلامی افغانستان دیدارهای جداگانه داشته است

به اشتراک بگذارید