پرش به محتوا

معین سیاسی وزارت امور خارجه: جامعه جهانی و کشورهای دوست به سلامتی افغان ها کمک کنند

به نقل از آژانس باختر: شیرمحمد عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجه امروز با فران ایکویزا رئیس اداره یونسیف برای افغانستان دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه با ارسال خبرنامه یی به آژانس باختر نگاشته است: دراین دیدار رئیس اداره یونسیف برای افغانستان گفت: با آمدن امارت اسلامی و تامین امنیت سراسری زمینه فعالیت این نهاد در تمام عرصه ها فراهم شده است و ما اکنون می توانیم به کمک و همکاری جامعه جهانی و بانک جهانی در بخش های معارف، صحت و آب آشامیدنی صحی در افغانستان فعالیت بهتر را انجام دهیم.

وی افزود: تا سال ۲۰۲۴ برای ۲۰ میلیون نفر در افغانستان کمک خواهد شد که این کمک ها شامل عرضه خدمات صحی اولیه، تطبیق واکسین پولیو برای ۱۰ میلیون کودک تا پایان سال جاری، برای ۶ میلیون کودک مواد آموزشی و برای یک میلیون کودک تهیه آب آشامیدنی صحی می باشد .

سپس معین سیاسی وزارت امور خارجه از کار و فعالیت اداره یونسیف برای مردم افغانستان قدردانی کرده افزود: از اینکه افغانستان از بابت جنگ ها در عرصه های صحت، آموزش، زراعت و سایر بخش ها آسیب دیده و جنگ تاثیر منفی بالای زندگی مردم گذاشته اما اکنون زمان آن رسیده که جامعه جهانی و کشورهای دوست دورهم جمع شوند و به سلامتی افغان ها کمک کنند .

معین سیاسی وزارت امور خارجه از حمایت وزارت امور خارجه در امر کمک رسانی نهاد های کمک رسان به مردم افغانستان اطمینان داد .

به اشتراک بگذارید