پرش به محتوا

مسئولان در ریاست زراعت هرات: کشت گیاه هنگ می تواند بخشی از خساراتی را که دهاقین از خشکسالی متحمل شده اند جبران کند

همزمان با خشکسالی ها و کاهش محصولات مسئولان در ریاست‌زراعت هرات دهاقین در این ولایت را تشویق به کشت گیاه هنگ نموده و می گویند که کشت گیاه هنگ می تواند بخشی از خساراتی را که دهاقین ‌از خشکسالی متحمل شده اند جبران کند.

به اساس گزارش نشر شده از سوی آژانس اطلاعاتی باختر؛ مولوی پیر محمد حلیمی رئیس زراعت و مالداری هرات می گوید که کشت این گیاه در هرات در حال افزایش است.

رئیس زراعت و مالداری هرات می گوید که به خاطر خشک سالی ها و اینکه این گیاه نیاز به آب کم دارد دهاقین به کشت گیاه هنگ روی آورده اند

.

مولوی حلیمی میگوید که به خاطر ترویج این گیاه بین دهاقین آنان نیز طبق یک قرار داد با شرکت خصوصی در سال آینده به ارزان ترین قیمت نهال گیاه هنگ را به دهاقین توزیع می کنند.

در همین حال آمر منابع طبیعی ریاست زراعت هرات می گوید که یک هزار ۸ صد ۲۳ جریب زمین زمستان امسال تحت کشت گیاه هنگ بوده است و ساحات کشت این گیاه در حال افزایش است.

به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر؛ برخی از دهاقین نیز می‌گویند که با کشت این گیاه زندگی و امرار معیشت شان خوب پیش میرود و آنان در امد زیادی را از طریق کشت شان بدست می آورند. بنابر گفته مسوولان در ریاست زراعت این گیاه ارزشمند به هند، پاکستان و کشورهای اروپایی صادر می شود

به اشتراک بگذارید