پرش به محتوا

قطعنامۀ گردهمایی علما در کابل؛ از امارت اسلامی حمایت می‌کنیم

در قطعنامه‌ای گردهمایی علما  که از سوی آژانس  باختر به نشر رسیده گفته شده ما علما نه تنها از آن حمایت قاطع می‌نمایم، بلکه دفاع و حمایت همه جانبه از آن را وجیبه دینی و ملی تمام ملت ما می‌دانیم.

در این قطعنامه تصمیم علما پیرامون وضعیت جاری کشور در 11 ماده نشر شده است.

در مادۀ دوم این قطعنامه آمده که ما یکبار دیگر بیعت خویش را با زعیم امارت اسلامی افغانستان امیر المؤمنین شیخ الحدیث مولوی هبت الله آخندزاده حفظه الله تجدید او از وی قاطعانه حمایت می‌کنیم. جناب شان را منحیث حاکم شرعی و زعیم امارت اسلامی پذیرفته و می‌پذیریم و از درگاه الله سبحانه و تعالی برایش در تمام امور دینی و دنیوی توفیق استدعا می‌نماییم.

بر اساس مادۀ پنجم این قطعنامه، ما با توجه به اصل احترام متقابل و تعامل از موقف امارت اسلامی در رابطه به سیاست عدم مداخله در امور کشورهای همسایه، منطقه و جهان و عدم استعمال خاک افغانستان بر علیه آنان حمایت می‌کنیم. هم‌چنان بر اساس تعامل بالمثل از کشورهای همسایه، منطقه و جهان می‌طلبیم که در امور داخلی افغانستان مداخله نکرده و به هیچ‌کسی اجازه ندهند که از خاک شان برخلاف افغانستان فعالیت نمایند.

همچنان در مادۀ ششم این قطعنامه آمده که امارت اسلامی افغانستان یک نظام حاکم اسلامیست که بالای تمام کشور سلطه دارد و در کشور امنیت و عدالت را تأمین نموده و مخالفت مسلحانه در برابر این نظام بغاوت و فساد فی الارض پنداشته می‌شود که دفع نمودن آن بالای امارت اسلامی افغانستان و ملت واجب می‌باشد. هم‌چنان هر نوع مخالفت با این نظام حاکم اسلامی که در تضاد با شریعت اسلامی و منافع ملی می‌باشد، فساد و عمل ناجایز است.

گفتنی است که بسیاری‌های این گردهمایی را برای مشروعیت به نظام فعلی کشور قابل قبول نمی‌دانند.

به اشتراک بگذارید