پرش به محتوا

عبدالباقی حقانی: 410 هزار پسر و دختر در نهاد های تحصیلات کشور مصروف تحصیل‌اند

عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، روز گذشته در برنامۀ حسابدهی دولت به ملت قبل از امارت اسلامی، 400 هزار تن محصل در 39 نهاد تحصیلی دولتی و 143 نهاد تحصیلی خصوصی مصروف تحصیل بودند اما در حال حاضر این رقم به 410 هزار تن افرایش یافته است.

به نقل از آژانس باختر، وی افزود که به این منظور وزارت تحصیلات عالی، تلاش کرد و توانست که در کمتر از یک ماه بعد از مارت اسلامی، روند تدریسی نهاد های تحصیلات عالی را در مرکز و ولایت های کشور آغاز کند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی اضافه کرد که تنها در نهاد های تحصیلی دولتی 22 پوهنحی، 60 دیپارتمنت و در رشته های مختلف 15 برنامۀ ماستری ایجاد شده است .

او خاطرنشان کرد که طی یک سال گذشته در مجموع 393 بورس تحصیلی به شمول کشور های هندوستان، ایران، جاپان، چین، کانادا، امریکا و عربستان سعودی؛ از 24 کشور جهان که شامل 224 بورس دورۀ لیسانس و 169 بورس دورۀ دکتورا می شود، به دست آمده است و به افراد شایسته و واجد شرایط توزیع شده است .

همچنان سرپرست وزارت تحصیلات عالی، از ملل متحد و جامع بین المللی خواست که در فراهم کردن زمینۀ سفر مسئولان وزارت تحصیلات عالی به خارج از کشور، به منظور مهیا کردن فرصت های تحصیلی برای محصلان افغان و بهبود وضعیت تحصیلات عالی کشور؛ همکاری کنند.

این در حالیست که دروازه مکاتب هنوز بروی دختران بسته است، اما امارت اسلامی گفته است که تلاش برای بازگشایی مکاتب دخترانه ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید