پرش به محتوا

سفیر جاپان در کابل: پروژه های نیمه تمام جاپان در افغانستان تکمیل خواهد شد

سفیر جاپان در دیدار با معاون سیاسی ریاست الوزراء می گوید پروژه های نیمه تمام را که از سوی جاپان تمویل می گردد، تکمیل خواهیم کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا با نشر خبر نامه یی گفته است، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان با تاکاشی اوکادا سفیر جاپان در افغانستان دیدار کرد.

به نقل از آژانس باختر، در این دیدار سفیر جاپان مراتب غم شریکی خود را به خاطر تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از زلزله در ولایات خوست و پکتیکا و سیلاب های اخیر در کشور ابراز کرد و گفت که جاپان آماده است تا با خانواده های آسیب دیده از طریق هلال احمر افغانی کمک های مواد اولیه و عاجل را برای متضررین انجام دهد.

این آژانس افزوده، سفیر جاپان از تداوم کمک های کشورش اطمینان داده گفت که پروژه های نیمه تمام را که از سوی جاپان تمویل می گردد، تکمیل خواهیم کرد.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن ابراز امتنان از کمک های جاپان به افغانستان، خواهان افزایش این کمک ها شد.

به نقل از این آژانس خبری، معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود که امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت با جامعه بین‌المللی است، اما شماری از رسانه ها گزارشات نادرست را در مورد افغانستان به نشر می رسانند و اذهان عامه را تخریب می کنند .

وی در اخیر سخنانش گفت که از طریق کمیسیون تماس با شخصیت های سیاسی افغان تا اکنون ۲۲۴ تن از شخصیت ها و کادرهای افغان به کشور برگشته اند و اکنون در فضای آرام به زندگی خویش ادامه می‌دهند.

به اشتراک بگذارید