پرش به محتوا

سرپرست هلال احمر افغانی٬ خواستار کمک صلیب سرخ جهانی غرض تداوی بیماران شد

سرپرست هلال احمر افغانی در دیدار با رئیس بخش ساحوی صلیب سرخ جهانی، خواستار همکاری آن سازمان در قسمت تداوی بیماران روانی و کودکان مبتلا به بیماری های قلبی، بیوه ها و خانواده های بی سرپرست شد.

به گزارش آزانس باختر؛ دفتر مطبوعاتی هلال احمر افغانی با نشر این خبر گفته است: مولوی مطیع الحق خالص سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی ، با خانم میرجانا اسپولجاریک ایگر رئیس بخش ساحوی کمیته جهانی صلیب سرخ در دوحه قطر دیدار کرد.

در این دیدار، درباره ارائه کمک های بشردوستانه به نیازمندان، کمک به فقرا، خدمات صحی، حفاظت و تداوی بیماران روانی در افغانستان و تعدادی از موضوعات دیگر بحث شد.

مولوی مطیع الحق خالص گفت: “هلال احمر افغانی با هزینه خود از بیماران روانی، کودکان مبتلا به بیماری های قلبی، بیوه ها و خانواده های بی سرپرست تداوی و مراقبت می نماید.”

ازاین که شمار این افراد رو به افزایش است و بودجه هلال احمر افغانی برای تداوی ومعاونت از این گونه افراد کافی نمی باشد، بنابر این لازم است، تا کمیته جهانی صلیب سرخ در این زمینه ها با هلال احمر افغانی کمک و همکاری نمايد.

در این دیدار، رئیس ساحوی کمیته جهانی صلیب سرخ متعهد شد که تلاش خواهند کرد ، نهاد های کمک کننده را در این خصوص ترغیب کنند.

وی همچنان، از اراده کمک یکسان و مساویانه هلال احمر افغانی به زنان و کودکان ابراز خرسندی کرد.

به نقل از آژانس باختر؛ بربنیاد یک خبر دیگر: مولوی مطیع الحق خالص سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی با ایمیل دیبونت سفیر نيدرليند براى افغانستان، در دوحه دیدار کرد.

در این دیدار، مولوی مطیع الحق خالص خواستارهمکاری نيدرليند برای نیازمندان در افغانستان شد.

ایمیل دیبونت سفیر نيدرليند برای افغانستان گفت: آنان به کمک های خود به هلال احمر افغانی ادامه خواهند داد و لازم است٬ جامعه جهانی افغانستان را فراموش نکنند.

وی گفت که از پارلمان نيدرلند چهار میلیون دالر برای افغانستان درخواست کمک کرده است و امیدوارم که دولت متبوعش این درخواست را منظور کند.

به اشتراک بگذارید