پرش به محتوا

جلسه شورای امنیت سازمان ملل؛ برای حکومت فراگیر و ارتقای آزادی با دولت فعلی افغانستان همکار هستیم

سازمان ملل متحد گفته است برای ترویج حکومت فراگیر و آرتقای آزادی با دولت فعلی افغانستان همکاری می‌کند.

یوناما در برگه‌ی فیسبوک‌‍اش نوشته که دمارکس پوتزل گفت “مقامات سازمان ملل و یوناما در تعامل با مقامات حاکم و تسهیل تعامل آنها با هبران جامعه، گروه های مذهبی، زنان و جامعه مدنی با هدف ترویج حکومت فراگیر و مشارکتی و ارتقای حقوق و آزادی ها ادامه می دهند.”

یوناما همچنان نگاشته که روز گذشته در جلسه شورای امنیت در مورد افغانستان سرپرست یوناما در مورد طیفی وسیعی از مسایل به شمول موضوعات سیاسی، اقتصادی، حقوق بشر، حقوق خانم ها همکاری های ساحوی و منطقوی معلومات ارایه نمود.

به نقل از مطلب نشر شده در صفحه‌ی یوناما، آقای پوتزل گفت: از زمان تسلط طالبان در یک سال پیش، سازمان ملل به طور استثنایی بر رسیدگی به نیازهای بشردوستانه و انسانی در افغانستان تمرکز نموده است.

مارکس پوتزل علاوه نمود “ثبات آینده افغانستان بر تامین نیازهای مردم افغانستان، حفظ حقوق آنها و انعکاس تنوع کشور در تمام ساختارهای حکومتی استوار است”.

این در حالیست مارکس پوتزل سرپرست یوناما روز گذشته در دیدار با شیخ محمد خالد حنفی در مورد وضعیت سیاسی و حقوق بشر در افغانستان گفتگو کرد. او خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه شد و بر نقش زنان در جامعه و نیز احترام به تنوع فرهنگی افغانستان تاکید کرد.

به اشتراک بگذارید