پرش به محتوا

جلسه‌ی کابینه؛ برای جلوگیری استفاده از اسعار خارجی گروه‌های مشخص ایجاد می‌شود

در جلسه‌ کابینه‌ی امارت اسلامی که به ریاست ملا حسن آخند برگزار شد، فیصله صورت گرفت که برای جلوگیری استفاده از اسعار خارجی در معاملات گروه‌های مشخص در تمام ولایات کشور ایجاد شود.

این جلسه دیروز سه شنبه، 7 جدی برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر؛ دراین جلسه که وزیران وهمچنان مسوولان اداره های مستقل حضور داشتند، پس از بحث، کمیسیون رسیدگی به حوادث، به رهبری ملا برادر آخند معاون رییس الوزرا، ایجاد شد که درصورت وقوع حوادث طبیعی، مدیریت بحران را به عهده بگیرد.

این گزارش افزوده، همچنان مسوولیت بررسی توزیع زمین درپارک های صنعتی کابل به هیئتی به رهبری مولوی عبدالسلام حنفی معاون رییس الوزرا، سپرده شد.
در این جلسه، به منظور حل مشکل برق پارک های صنعتی قندهار، هیئتی به رهبری عبداللطیف منصور وزیر انرژی و آب موظف شد .

به نقل از آژانس باختر، به همین ترتیب درجلسه‌ی کابینه نظرهیئت اداری درمورد شرکت ملی بس، تایید شد که براساس آن شرکت ملی بس، مربوط وزارت مالیه است که ازطرف هیئت مدیره این شرکت، اداره می شود و درمورد پالیسی تعیینات و برنامه های کاری درهمآهنگی با وزارت هوانوردی و ترانسپورت فعالیت خود را پیش می برد.

آژانس باختر افزوده، بعداز، طرح ایجاد ( مرکزتحقیقی مسایل بانکداری اسلامی و موضوعات معاصر) را کابینه تایید کرد و فیصله کرد که به منظور جلوگیری از استفاده اسعارخارجی درمعاملات، وزارت امورداخله، گروه های مشخصی را درتمام مراکز ولایت ها و ولسوالی ها ایجاد کند.

بربنیاد خبرنامه‌ای آژانس باختر، همچنان درجلسه‌ی کابینه در رابطه به تادیۀ قرض های شرکت برشنا، تنظیم صرافی ها و شرکت های خدمات پولی، تجلیل از هفتۀ جمع آوری عواید، مشخص شدن سرنوشت وسایط و مال های ضبط شده و مسایل دیگر نیز بحث صورت گرفت و تصمیم لازم اتخاذ شد.

به اشتراک بگذارید