پرش به محتوا

ترکیش ایرلاینز پرواز های خود را به افغانستان از سر می گیرد

ترکیش ایرلاینز شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام داشته است که پروازهای خود را به افغانستان از سر می‌گیرد.

این شرکت هوایی که نام آشنا برای مسافران مسیر افغانستان است در ماه اگست سال پار و بعد از پیروزی دوباره امارت اسلامی پرواز هایش را به افغانستان به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش آژانس باختر، «ترکیش ایرلاینز» اعلام کرده‌است که پروازهایش را به دو شهر افغانستان« کابل و مزار شریف» از سر خواهد گرفت و اولین پرواز آن بتاریخ ۲۷ مارچ به مقصد کابل انجام میشود.

ترکیش ایرلاینز تجربه فعالیت بیشتر از یک دهه در افغانستان را دارد.

به نقل از این رسانه، بعد از پیروزی دوباره امارت اسلامی در افغانستان٬ پرواز های خارجی به افغانستان بیشتر روی مشکلات تخنیکی که در میدان هوایی بین المللی کابل وجود داشت به حالت تعلیق در آمد.

این رسانه نوشته که نیروهای خارجی با عقب نشینی از افغانستان آسیب های جدی به میدان هوایی بین المللی کابل رساندند و قصدا این میدان را فلج کردند.

امارت اسلامی در جریان چند ماه گذشته با کمک تیم تخنیکی قطر٬ میادین هوایی کشور را دو باره بازسازی و آماده پرواز های داخلی و بین المللی ساخت٬ همچنان امور امنیتی میادین را به یک شرکت امارت متحده عربی واگذار کرد.با انجام این کار ها اعتماد به انجام پرواز های خارجی به افغانستان بیشتر شده است.

باختر نوشته که در حال حاضر بشمول شرکت هوایی قطر٬ طیارات خارجی به کابل پرواز دارند٬ یک شرکت هوایی هند هم گفته است که مسئله از سر گیری پرواز ها به کابل را بررسی می‌کند.

به اشتراک بگذارید