پرش به محتوا

تحویلی 69 باب خانه دیگر برای زلزله زدگان

به سلسله اعمار و تحویلی خانه ها برای آسیب دیدگان این بار 69 باب خانه دیگر با حضور معین امور نشراتی و معاون مقام ولایت، رئیس ساحوی زون غرب هلال احمر، سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات و رئیس اطلاعات و فرهنگ، مردم و مسوولین بنیاد خیریه قمر برای آسیب دیدگان تحویل داده شد.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر؛ در این محفل مولوی حیات الله مهاجر فراهی سرپرست معاونیت مقام ولایت هرات بیان داشت که امارت اسلامی تمامی ضروریات زندگی در این خانه ها را در نظر گرفته است و در آینده نیز به مشکلات این افراد رسیدگی صورت خواهد گرفت.

با این حال مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات و سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان هرات می گوید در حدود 69 باب خانه در قریه سربلند و نائب رفیع ولسوالی زنده جان از سوی بنیاد خیریه قمر برای آسیب دیدگان اعمار و تحویل داده شد.

آقای متقی می افزاید مصارف اعمار این خانه ها از سوی بنیاد قمر پرداخته شده است که 48 میلیون افغانی می باشد و در حال حاضر از سوی امارت اسلامی خانه ها در تمامی نقاط زلزله زده به مردم تحویل داده شده و یا هم در حال اعمار می باشد که آمار این خانه ها به 4000 باب می رسد.

به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر؛ مسوول بنیاد قمر می گوید که آنان در مجموع 69 باب خانه را اعمار نموده اند که 54 آن در قریه سربلند و 15 باب دیگر در قریه نائب رفیع می باشد و از دیگر موسسات و نهاد ها نیز خواستار همکاری با آسیب دیدگان زلزله هرات گردید.

با این حال انجینیرانی که این خانه ها را اعمار نموده اند می گویند که این خانه ها به استندرد های بین المللی ساخته شده است و تمامی ضروریات یک تعمیر در آن در نظر گرفته شده است.

با این همه افرادی که امروز کلید خانه های شان را بدست آوردند با ابراز خرسندی از نظام امارت اسلامی می گویند که برای شان تمامی ضروریات در این خانه ها مد نظر گرفته شده است.

به اشتراک بگذارید