پرش به محتوا

اتحادیه جهانی علمای مسلمان: جنگ در افغانستان ناجایز است

اتحادیه‌ی جهانی علمای اسلامی با انتشار یک اعلامیه‌ای مطبوعاتی کشتار هدفمند علما مدافعین‌ حقوق بشر در افغانستان را محکوم کرده و خواستار آتش‌بس در کشور شد.

وزارت خارجه کشور امروز(شنبه، 18 دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اتحادیه علمای مسلمان تاکید نموده است که حمله بر غیر نظامیان و ریختن خون انسان‌های بیگناه مخالف آموزه‌های تمام ادیان آسمانی و قوانین جهانی می‌باشد.

بر اساس اعلامیه‌ای نشر شده از سوی وزارت خارجه کشور، اتحادیه جهانی علمای اسلامی در قطر از همه متفکرین، دانشمندان و عالمان دینی کشورهای جهان اسلامی تقاضا کرده است تا داوم جنگ و خونریزی را نکوهش نموده و در راستای برقراری آتش‌بس، توقف خشونت‌ها و پایان جنگ در افغانستان، تلاش نمایند.

این اعلامیه افزود، وزارت امور خارجه ، از ملتهای صلح‌دوست و جامعه‌ی بین‌الملل تقاضا خواسته تا با تقبیح خشونت و کشتار مردم بیگناه در افغانستان به ‌حمایت‌های‌ شان در راستای قطع خونریزی و تأمین صلح در این کشور مصیب‌کشیده ادامه دهند.

اگرچه بحث مذاکرات صلح این روزها محافل سیاسی کشور را گرم نگهداشته است، اما کند پیش رفتن این مذاکرات مردم را نبستا به پروسه‌ی صلح در افغانستان دلسرد ساخته است.

به اشتراک بگذارید