پرش به محتوا

آغاز ساخت خانه به زلزله زدگان هرات

کار ساخت دو هزار و یک صد و ‌چهل و شش واحد خانه در مناطق زلزله زده هرات آغاز شد .

کار ساخت خانه‌های معیاری و شهرک برای آسیب ‌دیده‌ های زلزله هرات در قریه سیاه آب ولسوالی زنده‌جان هرات، امروز با حضور داشت مسئولان شهرسازی و شاروالی هرات در ولسوالی زنده جان آغاز شد.

به گزارش آژانس باختر؛ مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که قرار است 2146 واحد خانه برای 20 قریه، به آسیب دیده های زلزله در مناطق مختلف ساخته شود.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات همچنان بیان داشت که بخاطر محافظت آسیب دیده ها از باران و باد، خیمه‌ های قوی برای شأن داده شده و کوشش حکومت بر این است که خانه‌ها، قبل از فرا رسیدن فصل سرما، ساخته شوند.

مولوی نعمت الله رحیمی شاروال ولسوالی انجیل هرات می گوید که انجینیران از ریاست‌های شاروالی، شهرسازی و زراعت چهار روز می شود که روی نقشه شهرک و ساخت خانه‌ها کار می کنند و قرار است خانه‌های با مدرن‌ترین معیار و مقاوم در برابر زلزله ساخته شوند.

به نقل از آژانس باختر؛ طبق آمار مسوولان قرار است 297 خانه در قریه سیاه آب، 300 خانه در قریه نایب رفیع، 123 خانه در قریه سربلند، 100 خانه در قریه کشکک، 30 خانه در قریه قلعه‌نوک، 60 خانه در قریه‌ کجکال، 65 خانه در آسیاب بادک، 133 خانه در کرنیل وردک‌ها، 300 خانه در چاهک، 36 خانه در دو قریه‌ عبدالآباد و حضرت آباد، 52 خانه در دو قریه ازقلک و قصر شیرین، 30 خانه در قریه جگده، 45 خانه در گزی بالا، 50 خانه در دو قریه گل خان و قاضی، 72 خانه در دو قریه سیل کوه و سنگ سفید،105 خانه در چاه زهی بهادرزهی، 80 خانه در خواجه محمد شوراب،92 خانه در چاه زهی هلال زهی و 115 خانه در چاه زهی زوری‌ها ساخته خواهند شد.

گفتنی است که در روز شنبه 15 میزان هفته گذشته زلزله شدیدی هرات را تکان داد که در این زلزله بالای دو هزار تن شهید و هزاران تن دیگر زخمی شده علاوه بر این به خانه های اکثریت شهروندان این ولایت آسیب رساند.

به اشتراک بگذارید