پرش به محتوا

شاروالی هرات: حدود پنج‌هزار تن مصاب به مواد مخدر جمع‌آوری شده‌اند

مسئولان در شاروالی هرات در یک کنفرانس مطبوعاتی، از جمع‌آوری حدود پنج‌هزار تن مصاب به مواد مخدر از سطح شهر و نواحی پانزده‌گانه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر؛ در این کنفرانس استاد محمد جاوید مایار رئیس حکومت‌داری شهری شاروالی، پیرامون روند جمع‌آوری افراد مصاب به مواد مخدر، کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی اداره‌های دولتی، سکتور خصوصی و شهروندان هرات معلومات داد.

وی گفت که از آغاز این روند تا کنون، حدود پنج‌هزار تن مصاب به مواد مخدر از سطح شهر و نواحی پانزدگانه با همکاری اداره‌های زیربط جمع‌آوری و در ۲۰ کمپ ترک اعتیاد خصوصی و چهار کمپ دولتی تحت درمان قرار دارند که شمار زیادی از آنان صحت‌یاب شده‌اند.

به نقل از آژانس باختر؛ وی افزود که از آغاز این برنامه تا کنون بیش از هفت میلیون افغانی جمع‌آوری شده و برای اعاشه و اباته این مریضان به مصرف رسیده است.

به گفته مایار، در کنار جمع‌آوری کمک‌های نقدی، به هزینه بیش از ده میلیون افغانی مواد خوراکی و غیر خوراکی شامل برنج، روغن، آرد، نخود، لوبیا، ماش، شامپو، صابون و البسه از شهروندان، اداره‌های دولتی و سکتور خصوصی جمع‌آوری و برای مریضان مبتلا به مواد مخدر توزیع شده است.

در اخیر، رئیس حکومت‌داری شهری، از کمک‌های نهادها و شهروندان جهت جمع‌آوری و تداوی معتادین قدردانی کرد و خواستار ادامه کمک و همکاری های بیشتر از سوی آنان شد.

به اشتراک بگذارید