پرش به محتوا

کابینه امارت اسلامی، ترکیب کمیته انتقال زندانیان افغان از خارج را مورد تائید قرار داد

در جلسه کابینه امارت اسلامی افغانستان که دیروز برگزار شد، ترکیب کمیته انتقال زندانیان افغان از خارج مورد تائید قرار گرفت.

این کمیته به رهبری لوی څارنوال و به اشتراک نمایندگان وزارت‌های امور خارجه، داخله، عدلیه، ستره محکمه و اداره تنظیم زندان‌ها ترتیب شده است.

. به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی اداره امور به آژانس باختر؛ در این جلسه که به ریاست ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرا برگزار شد؛ همچنان به کمیته تخنیکی کمیسیون اقتصادی وظیفه سپرده شد که طرح ساخت خط آهن بندر آقینه، شبرغان و هرات الی روزنک را ترتیب و به جلسه کابینه ارائه کند.

هم‌چنان وزارت امر به معروف و نهی از منکر و سمع شکایات موظف شده است که به اداره های مربوط به امور ورزش و محتسبین، هدایت داده شود تا به تماشاچیان مسابقات ورزشی٬ ادای نماز را توصیه کنند.

در جلسه٬ به معاون مالی و اداری ریاست عمومی اداره امور وظیفه سپرده شده است که طرح وزارت انرژی و آب در مورد بندها، سروی هایدرو تخنیکی تاسیسات، امکان سنجی، دیزاین تفصیلی و مراحل بررسی آن را ارزیابی و نتیجه آن را با جلسه کابینه شریک سازد.

به نقل از آژانس باختر؛ در همین حال، هیئتی به سرپرستی نماینده ریاست عمومی اداره امور و با اشتراک نمایندگان وزارت‌های مالیه، شهرسازی و مسکن، شرکت انکشاف ملی، ولایت و شاروالی قندهار موظف شد که کارهای انجام شده ٬جامعه عمر قندهار و مصارف مالی امور باقی‌مانده آن را بررسی و به اتمام برسانند.

با این حال، جلسه کابینه هیئتی را به رهبری معین وزارت انرژی و آب موظف کرده است که با نظرداشت گزارش هیئت که بر اساس مصوبه شماره (۲۲) گماشته شده است؛ از ساحات دریای ارغنداب، دریای هلمند و دیگر دریاهای که از واترپمپ‌ها استفاده می‌شود، بازدید و جهت حل مشکلات باشندگان این ساحات با آنان گفتگو کنند.

به اشتراک بگذارید