پرش به محتوا

توصیه امارت اسلامی به پاکستان؛ مسایل دوجانبه باید رو در رو با حکومت افغانستان در میان گذاشته شود

وزارت امور خارجه امارت اسلامی به پاکستان توصیه کرده است که به‌جای شکایت در کنفرانس‌های بین‌المللی، مسائل دوجانبه را رو در رو با حکومت افغانستان در میان بگذارد.

به گزارش آژانس باختر؛  وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه یی در پیوند به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه پاکستان در نشست امنیتی مونیخ گفته است:

وزیر خارجهٔ پاکستان در کنفرانس امنیتی مونیخ که در آن افغانستان صلح‌آمیز را برای ثبات منطقه مهم خواند و از جامعهٔ بین‌المللی خواسته است که به افغانستان در بخش ارتقای ظرفیت، آزادسازی دارایی‌های افغانستان، رفع محدودیت‌های بانکی و ادامهٔ کمک‌های بشردوستانه به افغان‌ها کمک کند، استقبال می‌کند.

به اساس گزارش آژانس باختر؛ با این حال، سایر اظهارات وی که گویا گروه‌های تروریستی در افغانستان فعالیت می‌کنند و در صورت عدم توجه جدی جامعهٔ بین‌المللی به آن،نه تنها تهدیدی برای کشورهای همسایهٔ افغانستان مانند، پاکستان بلکه برای غرب نیز خواهد بود، از دید وزیر خارجه پاکستان دولت افغانستان فاقد نیروهای امنیتی منظم است٬ گفته های که دور از واقعیت اند.

امارت اسلامی افغانستان در عمل به کشورهای منطقه و جهان ثابت کرده است که با نیروهای امنیتی منظم و مجرب خود به هیچ‌کسی اجازه نداده است که از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده کند.

به نقل از آژانس باختر؛ لازم به ذکر است که در حال حاضر، امنیت افغانستان بهتر از اکثر کشورهای جهان است.

در اعلامیه تذکر رفته است؛ می‌خواهیم توجه کشورهای منطقه و جهان را به این واقعیت جلب کنیم که امارت اسلامی در راستای تقویت امنیت افغانستان و منطقه، چه در دوران اشغال و چه پس از فتح گام‌هایی مستحکم برداشته است که برای امنیت افغانستان و در کل برای منطقه پیامد مثبت داشته است و از تهدیدات قبلی علیه امنیت منطقه جلوگیری شده است.

در اعلامیه همچنان تذکر رفته است: ناامنی اخیر پاکستان جدید نیست، بلکه ادامهٔ بیست سال گذشته، است.

امارت اسلامی افغانستان مصمم است که به هیچ‌کسی اجازه ندهد، تا از خاک افغانستان علیه سایر کشورها، به‌ویژه علیه همسایه گانش استفاده کند.

همچنان، به پاکستان توصیه می‌کنیم که به‌جای شکایت در کنفرانس‌های بین‌المللی، مسائل دوجانبه را رودررو با حکومت افغانستان در میان بگذارد.

به اشتراک بگذارید