پرش به محتوا

شهروندان هرات: با درمان معتادین یکی از مشکلات اجتماعی حل می‌گردد

شماری از شهروندان در هرات با ابراز خوشحالی و استقبال از درمان و جمع آوری معتادین از سطح شهر می‎گویند؛ امارت اسلامی با این کار اش یکی از بزرگترین معضل‌های اجتماعی که وجود معتادین در سطح شهر است؛  را حل می‌کند.

محمد رحیم احمدی ضمن تشکر از امارت اسلامی می‌گوید:” یک پسر دارم که چندین سال می‌شود معتاد است به دلیل این که توانایی مالی ندارم نمی‌توانستم که پسرم را درمان کنم اما از زمانی که امارت اسلامی برنامه درمان معتادان را روی دست گرفته است پسرم را به شفاخانه گذره بردم و فعلاً مدت بیست روز می‌شود که تحت تداوی قرار دارد.”

در همین حال بصیر احمد یکی دیگر از شهروندان می‌گوید؛ جمع آوری معتادین از سطح شهر می‌تواند یک کمک بزرگی به شهروندان باشد.

وی می‌گوید امارت اسلامی با این کار اش توانسته است که بزرگترین معضل اجتماعی که وجود معتادین در سطح شهر است؛ را حل کند.

قندی گل ( اسم مستعار) که چهار فرزند اش معتاد هستند می‌گوید:” شوهرم در جنگ شهید شده است من همراه چهار پسرم که معتاد هستند زندگی می‌کنم. یک زن بیوه هستم توانایی درمان پسران خود را ندارم؛  اما فعلاً خوشحال هستم چون دولت هر چهار پسرم را به شفاخانه برای درمان برده است.”

این درحالیست که مسئولان در مدیریت مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیه هرات می‌گویند که در چند روز گذشته، حدود چهار هزارو ۵۰۰ تن معتاد به مواد مخدر را از شهر هرات جمع‌آوری و به کمک اداره‌های ذیربط به کمپ‌های مختلف انتقال داده اند.

به اساس گزارش‌های که هفته قبل به نشر رسیده است مولوی حیات‌الله روحانی مدیر مبارزه با مواد مخدر هرات، گفت: بیشتر این معتادان از ایران به این ولایت آمده اند و خوشبختانه با آغاز سرما تمامی این بیماران از نقاط مختلف شهر جمع‌آوری شدند.

وی افزود که تا‌کنون حدود ۷۰۰ تن که مواد مخدر را به گونه عمده و پرچون به فروش می‌رساندند؛ بازداشت شده‌اند و ۲۳ کارخانه بزرگ تولید این مواد تخریب شده است.

                                                                                                        فروزان فروغ خاوری

به اشتراک بگذارید