پرش به محتوا

از اثر شدت سردی هوا در کشور اضافه از صد نفر جان باخته و نزدیک به هشتاد هزار مواشی تلف شده است

سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، در دیدار با سفیر ترکیه در کابل٬ یاد آور شد که در چند روز گذشته، بیشتر از صد نفر در کشور از اثر سردی هوا جان باخته اند و نزدیک به هشتاد هزار مواشی نیز تلف شده است.

به نقل از آژانس باختر؛ دفتر مطبوعاتی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز با نشر این خبر گفته است: ملا محمد عباس آخند، سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی با حوادث با جیهاد ایرگینای، سفیر جمهوری ترکیه درکابل و فرید احمد ضیا، نماینده هلال احمر آن کشور در افغانستان، دیدار کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ در این دیدار،ملا محمد عباس آخند در کنار آن که در باره مشکلات مردم افغانستان در زمستان سرد و جان باختن شماری از هموطنان ما صحبت کرد، در مورد مشکلات باشندگان پامیر های بدخشان نیز یاد آور شد و گفت: برای آنان کمک های خوراکی، غیر خوراکی و صحی انتقال شده و اکنون هم یک تیم از داکتران با همکاری بنیاد آغا خان از طریق تاجیکستان، جهت بررسی وضعیت به محل اعزام شده است.

سفیر ترکیه، در این ملاقات متعهد شد٬ تلاش می شود کمک های بیشتری را برای مردم افغانستان انجام بدهیم. در این ملاقات، نماینده هلال احمر ترکیه، از ادامه کمک های این نهاد یاد کرده گفت: از زمان رویداد زلزله در ولسوالی‌های برمل و گیان پکتیکا تا یک ماه قبل٬ برای یک هزار خانواده هر ماه کمک های منظم غذایی صورت گرفته است و برای سی هزارخانواده دیگر در بخش های دیگر کشور کمک شده است و قرار است، تا ماه حمل کار اعمار نزدیک به صد خانه در دو قریه پکتیکا، برای زلزله زدگان از سوی این نهاد آغاز شود و برای یازده هزار خانواده دیگر نیز در بیست وپنج ولایت کمک های منظم را انجام خواهیم داد

به اشتراک بگذارید