پرش به محتوا

سرپرست وزارت اقتصاد: اعمال فشار نتیجه بخش نیست٬ برعکس، مشکلات را بیشتر می کند

به نقل از آژانس باختر؛ سرپرست وزارت اقتصاد، در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا در کابل تاکید داشت، اعمال فشار نتیجه بخش نیست٬ بر عکس، مشکلات را بیشتر می کند.

به گزارش آژانس باختر؛ وزارت اقتصاد امروز با نشر خبرنامه‌یی نگاشته است: قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد با رفیلا یودیجی سفیر اتحادیه اروپا در کابل، دیدار کرد.

در این دیدار، سفیر اتحادیه اروپا در کابل، گفت که این اتحادیه تلاش دارد، تا در طولانی مدت در کنار نظام و مردم افغانستان بماند و در بخش‌های که نیاز است؛ همکاری کند.

خانم رفیلا اظهار امیدواری کرد٬ مشکلاتی که در این اواخر در قسمت تحصیل و کار زنان به وجود آمده برطرف شود و راه حل واقعی برای ادامه تعلیم، تحصیل و کار زنان جستجو شود؛ چون این مسئله به ثبات اقتصادی در افغانستان بستگی دارد.

در همین‌حال، سرپرست وزارت اقتصاد از کمک‌های بشردوستانه از سوی اتحادیه اروپا و جهان قدردانی کرده، مگر گفت: این کمک‌ها در طولانی مدت نمی‌تواند، مشکلات مردم افغانستان را رفع ‌کند.

به گفته وی، این کمک‌‌ها باید حالت انکشافی را به خود بگیرد و در مسایل زیربنایی چون اعمار بندهای برق، معیاری‌سازی سیستم زراعتی و ایجاد سردخانه‌های معیاری برای نگهداری فرآورده افغانستان توجه صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرده است که جهان با امارت اسلامی افغانستان تعامل خوب داشته باشد و در امر بازسازی و رفع مشکلات همکاری کنند. در گزارشی که از سوی آژانس باختر به نشر رسیده گفته شده که به باور حنیف، فشارها و تعزیرات موجود، چالش‌ها را افزایش می ‌دهد و نیاز است که مشکلات از طریق دیالوگ و گفتگو حل شود.

به اشتراک بگذارید