پرش به محتوا

مولوی عبدالکبیر: حکومت افغانستان همه ‌شمول است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با شارژدافير اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت: حکومت عملاً همه شمول است و گفته های بعضی از رسانه ها در این خصوص را تبلیغات نادرست دانست .

به گزارش آژانس باختر، در این دیدار،مولوی عبدالکبیر به خانم رافائلا ايوبيا شارژدافير اتحادیه اروپا برای افغانستان، یاد آورشد که امارت اسلامی بر تعامل مثبت با اتحادیه اروپا ،تاکید دارد و از تأمین امنیت تمام نهادهای کمک کننده و توزیع کمک ها به گونه شفاف به مستحقین، اطمینان داد.

مولوی عبدالکبیر همچنان گفت: حقوق زنان در کشور در چوکات شریعت اسلامی تامین است، زنان در بخش های مختلف به وظایف مصروف اند، حکومت عملاً همه شمول است و بعضی از رسانه ها در این خصوص تبلیغات نادرست می کنند.

معاون سیاسی ریاست الوزراء با اشاره به کمیسیون تماس با مسئولین پیشین، گفت که تا اکنون ۴۱۴ تن به وطن برگشته اند، عفو عمومی پابرجاست و همه در فضای امن به زندگی ادامه می دهند.

این رسانه نوشته که مولوی عبدالکبیر، با اشاره به اظهارات اخیر توماس نیکلسن نماینده خاص اتحادیه اروپا، گفت که از اظهاراتی که باعث خرابی روابط می شود، باید اجتناب صورت گیرد.

رافائلا ايوبيا شارژدافير اتحادیه اروپا برای افغانستان، از همکاری امارت اسلامی و منسوبین آن، در رابطه به کمک رسانی به مستحقین، تشکر کرده گفت که کمک های بشردوستانه خود ، به مردم افغانستان را ادامه می دهند و این روند نباید سیاسی شود.

خانم رافائلا در اخیر سخنانش از جامعه بین‌المللی خواهان افزایش کمک به افغان‌ها در فصل زمستان گردید و گفت که ما در اینجا باقی میمانیم و همکاری های ما ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که پیش از این نهادهای بین‌المللی و شماری از کشورها خواستار تشکیل حکومت همه شمول در افغانستان شدند.

به اشتراک بگذارید