پرش به محتوا

مسوولان: عواید ریاست زراعت آبیاری و مالداری ولایت هرات افزایش یافته است

مسوولان در ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات می گویند که عواید این اداره افزایش داشته است.

به گزارش آژانس باختر،  جیلان مدیر مالی و اداری این ریاست در گفتگو با خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر هرات می گوید که این اداره از برج عقرب الی اخیر سال 1400 این اداره 77 میلیون و 59 هزار افغانی عواید کرده است.

به نقل از این آژانس، مدیر مالی و اداری این ریاست می افزاید که از اول حمل 1401 الی اخیر سنبله 47 میلیون 418 افغانی عواید کرده اند، که در  مجموع 124 میلیون 470 هزار افغانی این اداره از زمان حاکمیت امارت اسلامی تاکنون عواید کرده است؛ او دلیل افزایش این عواید را مدغم شدن اداره اراضی به این ریاست می داند.

از سوی دیگر مولوی پیر محمد حلیمی رئیس زراعت آبیاری و مالداری هرات می گوید که آنان سعی می کنند تا عواید این اداره را به گونه درست مدیریت نموده و مشکلات دهقانان در این ولایت را رفع نمایند.

آقای حلیمی می افزاید که آنان پلان دارند 30 هزار جریب زمین را در نزدیک میدان هوایی برای تجار به اجاره دهند، و این روند در بلند بردن عواید نقش بسزایی را دارد.

رئیس اداره زراعت می افزاید که آنان همچنان تلاش می کنند تا تسهیلات لازم را جهت استفاده درست و به موقع از این زمین ها را فراهم سازد.

این در حالیست که از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور سطح عواید ادارات درآمد زا به گونه بی پیشینه افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید