پرش به محتوا

افتتاح پروژه ترمیمات تاسیسات ریلی و غیر ریلی ایستگاه راه آهن هرات – خواف

پروژه ترمیمات تاسیسات ریلی و غیر ریلی ایستگاه روزنک با حضور داشت والی ولایت هرات، رئیس عمومی خط آهن کشور ، روسای ادارات مختلف، هئیت جمهوری اسلامی ایران و اصحاب رسانه افتتاح گردید.

آژانس باختر با نشر گزارشی نوشته که بخت الرحمن شرافت رئیس عمومی خط آهن کشور این پروژه را یک پروژه عام المنفعه دانسته و می گوید که با تکمیلی این پروژه افغانستان با کشور های منطقه و فرا منطقه وصل خواهد شد.

او این پروژه را یک گام ارزنده و مثبت برای ترقی و پیشرفت افغانستان یاد نموده و بیان داشت که تلاش می کنند تا هر چه زودتر این پروژه را به اتمام برسانند.

آژانس باختر نگاشته است، از سوی هم شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی هرات می گوید که اداره محلی تمامی امکانات دست داشته خویش را جهت سرعت و پیشرفت این پروژه بکار می گیرد.

شیخ اسلام جار افزود که اکنون با تامین امنیت می توانیم با خاطر راحت پروژه های نیمه کاره را تکمیل نمائیم.

به نقل  از این آژانس خبری، همچنان زاهد الله اسماعیل زی نماینده شرکت ساختمانی سندریلا  که مسوولیت ترمیم تاسیسات ریلی و غیر ریلی را بدوش دارد می گوید این شرکت تلاش می کند تا هر چه زودتر و به گونه استندرد راه آهن هرات – خواف را ترمیم و به بهره برداری برساند.

وی بیان داشت که خط آهن هرات – خواف طول آن 63 کیلومتر بوده که در حدود 10 کیلومتر آن نیاز به ترمیم داشته و مقدار هزینه ریلی آن 41 میلیون و  761 هزار 500 افغانی و هزینه غیر ریلی آن 12 میلیون و 500 هزار افغانی می باشد و قرار است که به مدت 2 ماه این ترمیمات را تکمیل کنند.

به اشتراک بگذارید