پرش به محتوا

همکاری شورای متخصصان هرات در همایش علمی تحت نام “نقش مالیات در افزایش درآمدهای دولت و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن”

شورای متخصصان هرات به سلسله ‌همکاری‌های قبلی خود با نهادهای اکادمیک و علمی‌، این‌‎بار محمد رفیق شهیر، رئیس این شورا در گرد‌همآیی علمی تحت نام” نقش مالیات در افزایش درآمدهای دولت و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن” که از سوی دانشکاه جامی در هرات برگزار شده بود، اشتراک و به ایراد سخن پرداخت.

رئیس شورای متخصصان هرات در سخنرانی خود در این همایش علمی تذکر داد که مالیات و مدیریت درست در آن می‌تواند که رشد برنامه‌های انکشافی را در کشور رقم بزند.

آقای شهیر تأکید نمود که نهاد شورای متخصصان هرات مانند قبل حاضر است که تجربه و علم اعضای این شورا را برای توسعه جامعه و حکومت‌داری خوب با رهبری حکومت شریک سازد.

این همایش، از سوی دانشکده  اقتصاد و مدیریت پوهنتون جامی با حضور مهمانانی از نهادهای دولتی، سازمان‌های خصوصی، اساتید، کارمندان و دانشجویان در سالون کنفرانس‌های این پوهنتون برگزار گردید.

اعضای پنل این همایش را محترم غلام فاروق مایار؛ آمر بررسی مستوفیت ولایت هرات، محترم استاد جلیل‌احمد فضل؛ استاد دانشکده‌ی اقتصاد و مدیریت دانشگاه جامی و محترم محمد رفیق شهیر؛ رئیس شورای متخصصان ولایت هرات تشکیل می‌دادند که به بیان مباحثی چون تاریخچه‌ی مالیات در افغانستان، سهم مالیات در افزایش درآمدهای دولت، سهم مالیات در بودجه‌های کشور، پیامدهای اقتصادی مالیات از زاویه‌ی تئوری و پیامدهای اجتماعی و حقوقی مالیات پرداختند.

به اشتراک بگذارید