پرش به محتوا

وزارت تحصیلات عالی: امتحان کانکور به تاریخ 13، 14، و 15 ماه میزان برگزار خواهد شد

احمد تقی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی در یک پیام گفته است که امتحان کانگور در روز های 13 ، 14 و 15 ماه میزان برگزار می شود.

از سوی هم، معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی در نشستی گفت برای برگزاری امتحان کانکور آماده‌گی‌های لازم صورت گرفته است و در هفته‌های آینده تاریخ امتحان کانگور اعلان خواهد شد.

به گزارش آژانس باختر انجنیر سید اسماعیل روحانی معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی در نشست زیر نام «دور دوم بازنگری انکشاف نصاب تحصیلی پوهنځی کمپیوتر ساینس پوهنتون‌های کشور» گفت که به اساس پلان وزارت تحصیلات عالی امتحان کانگور سال 1401 در ماه جوزا برگزار و در ماه سرطان نتایج اعلان می شود اما نظر به مشکلات که وجود داشت امتحان برگزار نشد.

به نقل از این آژانس خبری، معین وزارت تحصیلات عالی گفت که وزارت تحصیلات عالی و اداره امتحانات برای برگزاری امتحان کانگور آمادگی های لازم را روی دست گرفته است.

 این رسانه گفته که معین وزارت تحصیلات عالی یاد آور شد امسال نسبت به سال‌های قبل، رقم جذب در نهاد های تحصیلات عالی کشور افزایش یافته است.

این رسانه بیان داشته که او گفت از چندین سال به این‌طرف در سیستم دروس پوهنتون‌ها تغییرات به میان آمده و سمستر بهاری به خزانی تبدیل شده بود، اما امسال تلاش می‌کنند که این بی نظمی را از میان بردارند و از سوی تحصیلات عالی پلان شده است که سه سمستر درس داده شود تا سیستم منظم و سال آینده سمستر بهاری و خزانی در زمان معین آن آغاز گردد.

به اشتراک بگذارید