پرش به محتوا

ذبیح الله مجاهد: گزارش سازمان عفو بین الملل را مملو از تبعیض خواند

به دنبال درخواست سازمان عفو بین‌الملل مبنی بر توقف نقض حقوق بشر از سوی امارت اسلامی در افغانستان، ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی این سازمان را به “پروپاگند” در برابر امارت اسلامی متهم کرد.

روز گذشته عفو بین‌الملل با نشر درخواستی از امارت اسلامی گفته است « مقام‌های امارت اسلامی نه تنها به تعهد شان مبنی بر حمایت از حقوق مردم به ویژه حقوق زنان عمل نکرده اند، بلکه چرخهٔ خشونت را در این کشور از سرگرفته اند.”

به گزارش آژاسن باختر، اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان ،با رد گفته های عفو بین‎الملل اظهار داشته است که این گونه گفته ها مملو از “تبعیض و عقده” است و این سازمان در تلاش پروپاگند علیه امارت اسلامی این گروه است.

به  نقل از این آژانس خبری، او گفت: “واقعیت این است که طی ۲۰ سال گذشته وحشت و ظلم‌هایی که در افغانستان صورت گرفته بود، طی یک سال گذشته کسی یک فیصد آن را ندیده است. این سازمان طی ۲۰ سال گذشته در برابر تمام وحشت‌ها و جنایات دهن بسته بود و حالا علیه امارت اسلامی می‌خواهد پروپاگند کند”.

این رسانه افزوده، مجاهد افزود که حقوق همۀ مردم محفوظ است و نه کسی بیجا کشته شده، نه تهدید شده و نه هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، اما به گفتۀ وی تطبیق قوانین جهت نظم جامعه در یک کشور ضروری است.

به اشتراک بگذارید