پرش به محتوا

مسوولان برشنا از افزایش 24 درصدی برق ابی در کشور خبر داده‌اند

مسوولان شرکت برشنا در کنفرانس مطبوعاتی که پیرامون برنامه حسابدهی دولت به ملت در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار گردید، از افزایش ۲۴ درصد تولید انرژی برق آبی و جمع آوری ۲۴.۸ میلیارد افغانی عواید خبر دادند.

‏انعام‌الله سمنگانی سخنگوی امارت اسلامی در حساب توییتری خود نوشته که به گفته مسئولین این شرکت: طی یکسال اخیر، مسوده پلان استراتیژیک ۵ ساله انرژی قابل تجدید و طرح سرمایه گذاری سه پروژه انرژی قابل تجدید به ظرفیت مجموعی ۳۵۰ میگاوات ترتیب و مطالعات تخنیکی ۸ پروژه سولر هایبرید به ظرفیت مجموعی ۲۴ میگاوات در ۸ ولایت تکمیل گردیده است.

این سخنگوی امارت اسلامی نوشته که طبق گزارش یکساله، ۷۸ درصد برق افغانستان وارداتی بوده و ۲۲ درصد آن از منابع داخلی تامین می گردد.

به نقل از سمنگانی، همچنان، این شرکت طی یک سال اخیر توانسته مبلغ بیش از ۱۳۸ میلیون دالر امریکایی را به کشور های صادر کننده برق تادیه و به تعداد ۴۳۰۳۴ میتر جدید را به مشترکین توزیع نماید.

‏بر اساس گزارش این شرکت، پروژه انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت برق ترکمنستان به افغانستان؛ فاز اول این پروژه از شبرغان الی دشت الوان ۷۵ درصد، فاز دوم از دشت الوان الی ارغندی ۹۱ در صد و فاز سوم اعمار سب استیشن در ارغندی ۷۹ در صد تکمیل گردیده است.

به اشتراک بگذارید